BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megdőlhetnek a rekordok

„Két téma iránt ugrott meg az érdeklődés az interneten az elmúlt napokban: az egyik a H1N1 volt, a másik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb)” – közölte a Google és a Netrisk.hu biztosításközvetítő közös sajtótájékoztatóján Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi üzletfejlesztési igazgatója. A Netrisknél tegnap reggelig több mint 600 ezer kalkulációt végeztek, a megkötött szerződések száma pedig meghaladta a 70 ezret. Tavaly az első héten csak 375 ezer kalkulációt bonyolítottak le a portálon, a szerződések száma pedig ekkorra 30 ezer volt.

„Valószínűleg csúcsot dönt az idén az átszerződő autósok száma, és óvatos becslések szerint is meghaladja a 900 ezret, ami csaknem 50 százalékos növekedés lenne a korábbi évekre jellemző 600-650 ezerhez képest” – mondja Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezetője. Az idén első ízben fordulhat elő, hogy a világhálón kötött szerződések száma meghaladja a hagyományos csatornákon lebonyolított átkötésekét. A Netrisknél legalábbis 520 ezer internetes átkötésre számítanak – ebből 300 ezret vélhetően ők maguk bonyolítanak majd le –, és 380 ezer autósról gondolják, hogy offline cseréli majd le jelenlegi biztosítását.

A Netrisken végzett számítások szerint az autósok 86 százaléka kapott a jelenlegi szerződésénél jobb ajánlatot, az átlagosan elérhető megtakarítás pedig 13 ezer forint volt. Tavaly egyébként egy átlagos kgfb-szerződés éves díja 31 ezer forint volt, az idén viszont már csak 25 ezer forint.

A biztosítóválasztásnál az idén már nem csak az ár számít. Bár a Netrisknél az autósok 18 százalékának a Köbe adja a legkedvezőbb ajánlatot, a kötésekből csak 7 százalékot sikerült megcsípnie. Ennek minden bizonynyal az is az oka, hogy az árversenybe az idén beszálltak a nagy biztosítók is, amelyek jó hírnevük miatt valamelyest magasabb díj mellett is vonzók lehetnek az ügyfelek számára. Az új kötésekből a Netrisknél a legnagyobb hányadot az Allianz szerezte meg, az Uniqa és az Aegon előtt, a negyedik helyen pedig a Generali-Providencia áll, annak ellenére, hogy a kalkulátor csak minden negyvenedik autósnál dobja ki a céget az első helyen.

A CLB Független Biztosítási Alkusznál is hasonló a helyzet. Az Allianz vitte el az új szerződések több mint ötödét, a dobogón az Uniqa és az Aegon áll még, majd az azonos cégcsoportba tartozó Genertel és Generali következik. A kampány egyik vesztese a CLB szerint a Groupama Garancia lehet, amely akár a kliensei negyedének is búcsút mondhat, a másik pedig a Wabard, amely új szerződéseket jelenleg nem köthet, tavaly szerzett árérzékeny ügyfelei viszont könnyen továbbállhatnak.

Bár az online alkuszok igyekeznek a teljes piaci kínálatot elérhetővé tenni, nem biztos, hogy kalkulátoruk mindig a legkedvezőbb ajánlatot dobja ki – állítja az Union Biztosító, amely nehezményezi, hogy arról a kedvezményről, amely csak a biztosító saját internetes oldalán megkötött szerződésekre jár, az online alkuszok nem tájékoztatják az autósokat. VG

Tilos az önrész

A pénzügyi felügyelet arra kötelezte az Union Biztosítót, hogy kgfb-szerződéseiben a jogszabályi előírásokkal ellentétes „önrész” díjképző elv alkalmazását haladéktalanul szüntesse meg. A társaságnak közzétételében ismét meg kell jelentetnie a díjait, emellett ötmillió forintos bírságot is fizetnie kell.






Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.