A díjakat összehasonlítani az idén még nehezebb, hiszen leginkább az egyéni kedvezmények határozzák meg, kinek hol érdemes új kötelező biztosítást kötnie. A legtöbb autósnak ugyanakkor megéri váltani, különösen most, hiszen a kedvezmények egy része csak az idei kampányban érvényes – derül ki a piacvezető Netrisk.hu biztosításközvetítő portál elemzéséből.
A Netrisk.hu piacvezető biztosításközvetítő portálon várhatóan ma estétől már összehasonlíthatóak és meg is köthetőek a 2010. évi kötelező biztosítások. Eddig nem látott árversennyel indul az idei, utolsónak mondott kampány, melynek köszönhetően a legtöbb autósnak érdemes lesz új szerződést kötnie novemberben. A biztosítók közötti versenyt ráadásul immár második éve nem a kis piaci szereplők, hanem a legnagyobb biztosítótársaságok diktálják. Többségük csökkentette vagy szinten tartja díjait a múlt évhez képest és ezzel együtt az alapdíjra adható kedvezmények számát és mértékét is jelentősen emelték a társaságok.
A biztosítók szeretnék megmozgatni, biztosítóváltásra bírni azokat az autósokat is, akik az elmúlt években nem váltottak. Ezért a csaknem 60 féle kedvezmény között több biztosítónál is találunk olyan kedvezményszorzót, melyre kifejezetten a régóta egy biztosítónál kitartott ügyfelek jogosultak, amennyiben most a biztosítóváltás mellett döntenek.
Az egyes biztosítótársaságokat külön is szemügyre véve, a tavalyi KGFB kampány nagy nyertese, az Allianz 2010-ben is folytatja az offenzívát. A bevált 2009-es tarifastruktúráját és díjszintjét alapvetően megtartotta, azon lényegében csak „finomhangolást” végzet. Az új ügyfelek megszerzése érdekében ugyanakkor a tavalyi 30 százalékról 33 százalékra emelte a kampánykedvezményt, melyre a novemberben váltó ügyfelek automatikusan jogosultak lesznek.
A két éve debütált MKB Biztosító is nagyobb szeletet készül harapni a KGFB tortából, mint egy éve. A 2010-re meghirdetett tarifáiban az alapdíjak nem emelkedtek, sőt, néhány autómárka esetében - VW, TOYOTA, SKODA, MAZDA – még csökkentek is. Ugyanakkor a kedvezmények száma és mértéke is nőtt. A maximálisan adható kedvezmény 30 százalékról 40-re emelkedik. Az MKB is bevezeti 2010-re a kármentességi, online és az e-mail cím kedvezményeket.
A KÖBE 8 százalékkal növelte alapdíjait, ami a bónusz fokozatban előre lépő ügyfeleknek 3-4 százalékos áremelést jelent. Ugyanakkor a novemberben átszerződőknek adott szezonális árengedmény már önmagában 20 százalék, amit további jelentős kedvezményekkel fejelhetünk meg: 15 százalék jár a gyereket nevelő szülőknek, 10 százalék a közszolgálati dolgozóknak, további 15 százalék pedig a kármentes ügyfeleknek. Így összességében akár 60 százalékos (!) díjkedvezmény is elérhető.
Aki amúgy semmilyen kedvezményre nem lenne jogosult, még mindig választhatja a „Tudatos Vezetők” 10 százalékos kedvezményét, abban az esetben, ha vállalja, hogy a szerződés időtartama alatt minden hónapban egyszer belép a KÖBE baleset-megelőzési oldalára. Csak a kampány- és a Tudatos Vezetők kedvezmény együtt 30 százalékos díjkedvezményt jelent az alapdíjból 2010-re.
A K&H számításunk szerint átlagosan 14 százalékkal emelte a személygépjárművek alapdíját, a szórás viszont nagy: a drágulás gépjármű kategóriától függően 3-tól 23 százalékig terjed. A kedvezmények köre és mértéke ugyanakkor itt is nőtt. Kérdéses, hogy ezzel együtt a biztosító tarifái versenyképesek-e a konkurens ajánlatokhoz mérten.
Az UNIQA az elmúlt két évben nem tartozott a „nyertes” biztosítók közé, most viszont újra ringbe szállt. Kampánykedvezmény címen akár 25 százalékos árengedményt is nyújt új ügyfeleinek, de a díjat casco együttkötési-, közszolgálati-, díjfizetési kedvezményekkel is tovább lehet mérsékelni. A maximális kedvezmény az Uniqa esetében is elérheti akár a 60 százalékot. Sőt, kivételes esetben a 60 százalékon felül további kármentességi kedvezményt kaphatnak a vidéki, 29 évesnél idősebb, bonuszos ügyfelek - a kedvezményekkel csökkentett díj 25 százalékának erejéig, ami az alapdíjra számolva már 70 százalékos (!) árengedményt jelent.
A Genertel a korábbi díjstruktúra és kedvezményrendszer fenntartása mellett 4-7 százalékkal tovább csökkentette alapdíjait, és emelte az igénybe vehető kármentességi kedvezményt.
A Signal egy-két kategóriában szintén árat csökkentett, és hasonlóképpen növelte a kedvezmények körét.
A Groupama-Garancia is díjat csökkentett, a korábbi kedvezmények viszont lényegében megmaradtak. A tarifapolitika egyértelműen a nagyobb piaci részesedés megszerzését célozza.
Az AEGON már most igyekezett igazodni ahhoz a kormányrendelethez, mely 2011-től kötelezően előírja a biztosítóknak, hogy a jelenlegi hengerűrtartalom szerinti besorolásról KW alapúra módosítsák a tarifarendszerüket. A társaság ezért már a 2010-es díjszabásában bevezette a KW szerinti differenciálást. Az Aegon a 35-44 éves korosztályt célozza meg. Újdonság a piacon, hogy a társaság már azért is ad árengedményt új ügyfelének, ha az más biztosítónál korábban casco szerződést kötött.
A tavaly, alacsony díjakkal indult Wabard továbbra is a 26-65 éves korosztályt célozza meg díjaival. Ugyanakkor a társaság az általános trenddel szemben valamelyest emelt alaptarifáin, és az elérhető maximális kedvezményt is 25 százalékra mérsékelte az előző évi 30 százalékról.
Összességében elmondható, hogy az idén novemberben ismét olcsóbb lesz a kötelező, mint az év bármely más szakában. Sőt, jobb feltételekkel lehet új szerződést kötni, mint a korábbi években. Az utolsó kampány nyilvánvalóan stratégiai jelentőségű minden biztosítótársaság számára, hiszen a következő években az év végi hajrá nélkül akár az ügyfelek mobilitása is alább hagyhat. Így idővel a biztosítási díjak is lassan felfelé kúszhatnak majd az elmúlt évek látványos árzuhanásait követően.
A Világgazdaság beharangózóját a kötelezőkampány nyitásáról itt olvashatja el
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.