BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet, olcsóbban és gyorsabban

Árban és szolgáltatásban is egyre erősebb a verseny a lakásbiztosítások piacán. A szolgáltatási oldalon a környezettudatos otthonok drága berendezései, vagy az ügyintézési határidő maximális hosszára vállalt garancia terjed, az árakat pedig az internetes szerződéskötések viszik le.


Fokozódik az ár- és szolgáltatási verseny a lakásbiztosítások piacán. Az egyik divatos téma mostanában a környezettudatosság. Ennek jegyében egyre több biztosító kínál biztosítási fedezetet energiatakarékos, környezettudatosan kialakított házak speciális káraira – mondja Kaszab Attila, K&H Biztosító nem élet biztosítási üzletágvezetője. Ezeknél a konstrukcióknál a napkollektorok, napelemek, hővisszanyerő szellőzési rendszerek, biomaszsza-tüzelésű kazánok, geotermikus hőszivattyúk, hőszigetelt vakolatok és hasonló épületelemek kárainak fedezetét is vállaló lakásbiztosítások köre egyre bővebb. Legutóbb az Uniqa indított el ilyen lakásbiztosítást, amelynek további különlegessége: amellett, hogy a kültéri berendezések biztosítását is vállalja, a lakások „zöldkártyájának” kiállítása során jelentkező költségek egy részét is megtéríti.

A szolgáltatási oldalról nézve kényelmesek, mindemellett olcsók az internetes lakásbiztosítások, amelyek szintén terjedőben vannak. „Ezek a konstrukciók főleg egyszerűségük és kedvező árazásuk miatt kedveltek a lakossági ügyfelek körében” – mondják az Union szakértői. A mélyülő hitelválság és a romló gazdasági helyzet miatt általánosan érzékelhető jelenség, hogy a lakosság nagy része a lakásbiztosításokon is igyekszik spórolni, ennek köszönhető, hogy egyre inkább az egyszerűsített konstrukciók kerülnek előtérbe, hiszen ezek csekélyebb mértékű kiadást jelentenek havi szinten az ügyfelek számára.

Az internetes szerződéskötések terjedése miatt indította el az Allianz is internetes ügyfélportálját, ahol a már ismert e-Gfb mellett újabban már az úgynevezett e-Otthon biztosítás is elérhető. A biztosítást megkötők számára a szerződéskötésen túl a biztosítási szerződéssel kapcsolatos ügyek is online elintézhetők, sőt a károk is bejelenthetők a világhálón, és ha szükséges, online bankkártyás díjfizetésre is lehetőség van.

Az sem mindegy az ügyfélnek, mennyi idő alatt rendezi a biztosító a kárát. Két biztosító is csábítja már ezzel az ügyfeleit: a Groupama Garancia és a Genertel. A másik jelentős lakásbiztosítási újítás a kárrendezési garancia bevezetése. „Különösen a lakások (viharkárok, árvizek) esetében gyors a helyreállítási igény, a lakhatás mielőbbi biztosítása miatt” – magyarázza Szabó Zoltán, a Generali biztosító lakossági és vállalkozói vagyonbiztosítási csoportvezetője. A Genertel a szükséges dokumentumok beérkezését követő öt, a Groupama Garancia 10 napon belül vállalja, hogy utalja a kártérítést, ha az önként vállalt határidőt túllépné a társaság, elengedi az ügyfél fél éves biztosítási díját. Miközben az ügyfelek egyik fele az egyszerűséget részesíti előnyben, egy másik csoport pedig szofisztikáltabb szolgáltatásokra vágyik. A biztosítók palettáján számos lakásbiztosításhoz kapcsolható kiegészítés megtalálható. Sok helyen össze lehet kapcsolni a lakásbiztosítást valamilyen baleset-biztosítással, de emellett egészen különleges szolgáltatások is előfordulnak. A Groupama Garancia például a balesetben megsérült kisállatok gyógyítási költségét is megtéríti, a Generali egyik újítása, hogy bizonyos limitek között a csőtörés során elfolyt víz díját is kifizeti, a Signal pedig egyebek között az összetört akvárium árát vagy egy hangrobbanás esetén bekövetkező kárt is megtérít akár. Lehet emellett olyan konstrukciót is találni a piacon, amely az adathordozókon, például memóriakártyákon tárolt adatok megsérülése vagy megsemmisülése esetén fizet az ügyfélnek, és úgynevezett all risk konstrukciót is, amely mindenre kiterjedő fedezetet tartalmaz.

Az ügyfelek egyébként az Aegon tapasztalatai szerint főleg az olyan praktikus kiegészítéseket szeretik, mint a mesteremberek, például lakatosok biztosítása baj esetén, vagy a megromlott élelmiszerek árának megtérítése a fagyasztó meghibásodása esetén. Sokan választják az üvegkárra szóló biztosítást is, és egyre többen döntenek úgy, hogy a kutyájuk által esetlegesen okozott károk miatt felelősségbiztosítást kötnek a házi kedvencre – szintén a lakásbiztosítás egyik moduljaként – mondja Szurgyi Nándor, az Aegon Magyarország lakásbiztosítási üzletágának igazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.