A nagyjából 7 százalékos, a teljes piacon regisztrált díjbevétel-csökkenéshez képest a Groupama Garancia Biztosító 2 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, így 87,016 milliárd forint díjbevételt ért el 2009-ben. Az élet üzletág díjbevétele – a hagyományos csatornák és a bankbiztosítási üzletág közös teljesítménye révén – 41,70 milliárd forint volt, ez a válság ellenére egyszázalékos növekedést mutat. Ezen belül az egyszeri díjas életbiztosítások kiemelkedően jó teljesítménye 7 százalékos bővülést tett lehetővé, amelyet a társaság – az OTP Bank mint stratégiai partner együttműködésével – egy olyan biztosítási piacon ért el, ahol az e termékekből származó díjbevétel csaknem negyedével mérséklődött. A nem életbiztosítási üzletágban 45,3 milliárdos díjbevételt regisztráltak, ez öt százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
„Különleges év volt a 2009-es, hiszen áprilisban egyesült a Groupama két magyarországi leányvállalata, a Groupama Biztosító és az OTP Garancia Biztosító. A pénzügyi, majd a gazdasági válság megtörte – úgy az élet, mint a nem élet ágban – a biztosítási piac dinamikus fejlődését. A Groupama Garancia Biztosító ezekben a rendkívüli időkben helytállt, sikeresen véghezvitte integrációs tervét és megerősítette piaci pozícióját” – emelte ki Yann Ménétrier vezérigazgató. A 2010-ben elérendő legfontosabb célok közé tartozik – tette hozzá –, hogy a társaság megőrizze megszerzett piaci pozícióit, a jövedelmezőség a jelenlegi szinten maradjon az értékesítési hálózat modernizálása és a kínálat bővítése mellett.
Bár a negatív hatások a Generalit is érintették, mégis kedvezőbb a mérlege az átlagnál. A társaság – 4,8 százalékos csökkenést követően – 127,7 milliárd forintos összesített díjelőírással zárta a 2009-es üzleti évet, így megőrizte, sőt javította pozícióját a hazai piacon. A piacon egyre csökkenő életbiztosítási bruttó új üzletszerzésben a Generali 5,325 milliárd forintos állománydíjjal, maga mögé utasítva az ágazat legnagyobb piaci szereplőjét, tavaly megszerezte az első helyet. „Ez az eredmény annak is köszönhető, hogy a Generali 2009-ben kiemelten fontos feladatának tekintette, hogy a válságban megváltozott fogyasztói igényekre adekvát termékmegoldásokat kínáljon. A személybiztosítások területén a folyamatos díjú életbiztosításokból származó új üzlethez nagymértékben hozzájárult az év elején bevezetett Europe Treasury unit-linked biztosításunk” – összegezte az eredményeket Pálvölgyi Mátyás, a Generali elnök-vezérigazgatója.
A Generali-Providencia befektetési állománya a múlt év végére (pénzeszközökkel együtt, de a befektetési alapokhoz kötött életbiztosítások nélkül) 0,7 százalékos növekedés mellett 205,5 milliárd forint volt. A befektetési egységekhez kötött életbiztosítások állománya 31,5 százalékos növekedéssel 75,5 milliárd forintot tett ki. A társaság 12,94 milliárdos adózás utáni eredményt ért el 2009-ben. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.