BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Marad az Erste és tovább fejlesztené az üzletet

A lakossági új hitelek kihelyezése 2006 és 2008 között megduplázódott, azóta viszont jelentősen visszaesett a hitelezés, mondta Jelasity Radován, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója a GKI Gazdaságkutató konferenciáján.

2011 januárja óta a tavalyi harmadik negyedévéig a lakosság több hitelt fizetett vissza, mint amennyi új hitelt vett fel – hangsúlyozta. A vállalati hitelek volumene a devizaárfolyamoktól és az inflációtól megtisztítva megfeleződött a Magyaroroszágon működő bankok által folyósított hitelek tekintetében.
 
Az MNB Növekedési Hitelprogramjának kezdete óta volt egy növekedés a hitelállományban. „Sokszor azt szokták mondani, hogy a bankárok nem akarnak hitelezni” – hangsúlyozta Jelasity. "Én sok bankárral találkoztam, és nem találkoztam olyannal, aki szívesebben küld el embereket és bezár 10 fiókot, minthogy hitelezzen" – mondta. Ha azt mondjuk, hogy egy bankár nem akar hitelezni, az olyan, mintha azt állítanánk, hogy a Tesco nem akar terméket eladni – fejtette ki. Minden bankár akar hitelezni – állította.
 
Sokat beszélnek arról, hogy külföldi vagy hazai tulajdonú bankrendszer a kedvezőbb. Jelasity ennek kapcsán azt mondta, hogy a szlovén és a ciprusi kormány „örömujjongásba” kezdett volna, ha a bankszektor túlnyomó többsége külföldi tulajdonú lett volna. Nem kellett volna az államnak feltőkésíteni a bankokat, százmilliókat adni a működéshez, ha külföldi tulajdonban lettek volna a bankok. Kiemelte: adófizetők pénzét a magyar bankrendszer feltőkésítésére nem használták.
 
Sokat beszélnek arról, hogy melyik bank megy el Magyarországról. Az Erste 2011 óta folyamatosan vásárol, aki azon gondolkozik, hogy menni van maradni, az nem szokott vásárolni – emelte ki. Maradunk, és tovább szeretnénk az üzletet fejleszteni – szögezte le az Erste vezére. „Aktív és jelentős bank szeretnénk és fogunk maradni.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.