Partnerség és teljesítmény a megújult brand kulcsszavai, amelyek kifejezik az ügyfelek, a munkatársak, a befektetők és a Commerzbank közötti szoros és folyamatos kapcsolatot. A hazai régióközpontok portáljai nyár végétől már új köntösben lesznek láthatóak.
Két nagy hagyományokkal rendelkező német pénzintézet - a Dresdner Bank és a Commerzbank tavalyi fúziója után egy dinamikus és modern pénzintézeti arculat jött létre. A megújult Commerzbank márkaváltása tudatos, többlépcsőben végrehajtott terv szerint megy végbe 2010-ben. A brand- és arculatváltás a teljes Commerzbank Csoportot érinti, amely több mint 60 országban van jelen és több mint 14,5 millió ügyfelet szolgál ki.
Németországban több mint 1200 fiókot érint, hazánkban pedig 2010 őszéig folyamatosan kerül kivitelezésre.
A legfontosabb alkotóelemek: az új betűtípussal írt „Commerzbank” márkanév, a sárga szín és a háromdimenziós hatást keltő szalag. A sárga színű szalag azt a folyamatos és partneri kapcsolatot is szimbolizálja, amely összeköti a Commerzbank ügyfeleit, a Commerzbank Csoport dolgozóit és a bankkal kapcsolatban álló üzleti partnereket, befektetőket.
A Commerzbank megjelenése modern és dinamikus lett, a külvilág felé a megbízható minőség üzenetét közvetíti, amely az ügyfelek bizalmáért folytatott versenyben komoly előnyt jelent a pénzintézet számára.
A márkaváltást egy tudatos értékváltás is kíséri, amelynek kulcsszavai a partnerség és teljesítmény, amelyek meghatározzák a pénzintézet üzletpolitikáját is. A partneri együttműködés szimbolizálja a pénzintézet tudatos szerepvállalását az ügyfelek pénzügyeinek intézésében, továbbá a munkatársak egymás iránti elkötelezettségét, a csapatszellemet. A teljesítmény pedig a szakmai kompetenciát, hozzáértést és a hatékonyságot fémjelzi.
Németországban az arculatváltás komoly előkészítést igényelt, hiszen
csaknem 1200 fiók teljes megjelenését szigorú terv szerint hatják végre, a kivitelezés során néhány különleges és látványos megoldást is alkalmazva. A német toronyházakon az új, háromdimenziós sárga logó homlokzati felhelyezését és annak megfelelő erősségű megvilágítását a frankfurti régi posta-toronyház („altes Posthochhaus”) épületén próbálták ki.
Hazánkban: a vállalati bankként ismert Commerzbank az online alkalmazásokat - például a weboldalt - az új brand szerint vezette be, 2010 nyár végétől pedig már a hazai vállalati régióközpontok külső portáljain is az új logók lesznek láthatóak.
„A brand megújulása során kiemelten fontos, hogy a munkatársakat is a brand „nagyköveteivé” (brand ambassador) tegyük, hiszen ők közvetítik majd az új értékeket ügyfeleink, partnereink felé – magyarázta Elek Zsuzsanna, a Commerzbank Zrt. marketing- és kommunikációs vezetője.
„A kollégákat már a kezdetektől fogva bevonjuk a brandváltás folyamatába; belső pályázatot indítottunk a "Legfrappánsabb magyar nyelvű szlogen megtalálásáért", melyre az előzetes várakozásokat nagymértékben felülmúló mennyiségű javaslatot kaptunk kollégáinktól, ezzel is igen jól érzékelve, hogy a csapatszellem és az együtt gondolkodás a gyakorlatban is jól működik. A csaknem 200 fős Commerzbank csapat több mint 150 javaslatot adott le a megújult szlogen (angolul: "Achiving more together") magyar változatára. Az elkövetkezendő hetekben e javaslatokból választjuk ki a magyar szlogent – nyilatkozta Elek Zsuzsanna.
A hazai Commerzbank Zrt. különösen nagy hangsúlyt helyez arra, hogy az arculatváltás költséghatékonyan menjen végbe, éppen ezért már az elmúlt év 3. negyedévében felmérték a brandváltással járó feladatokat és azok várható költségeit. A rebrandinget rendkívül alaposan tervezték meg: bár végleges összege nem publikus, de a költségek jelentősen alacsonyan tarthatóak egy nemzetközileg is koordinált tendereztetés által.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.