A 19-29 éves városi fiatalok közel háromnegyede rendelkezik bankszámlával, amit átlagosan 18 éves korukban nyitottak meg. Második bankszámlája csak negyedüknek van, ezt jellemzően négy évvel később, átlagosan 22 évesen kezdik el használni. A felsőoktatási tanulmányok megkezdése illetve a munkába állás fontos pénzügyi döntési pillanat a fiatal felnőttek életében.
Bankszámlát a megkérdezett fiatalok 34 százaléka szüntetett már meg, másik számlacsomagra 24 százalékuk váltott. A számlacsomagot váltók 11 százaléka az elmúlt egy évben tette ezt meg. A váltás inkább jellemző a férfiakra, a 26 év felettiekre, és nem meglepő módon az aktív dolgozók is jóval nagyobb arányban váltanak bankot vagy számlacsomagot, mint a diákok vagy a munkanélküliek.
„Bár a kondíciók minden pénzintézet honlapján elérhetők, és számos internetes oldalon lehet viszonylag egyszerűen összehasonlításokat elvégezni, a számlacsomagot váltó fiataloknak mindössze 23 százaléka nézett utána maga a kondícióknak és tervezte meg ez alapján, milyen számlacsomagra tér át. A banki ügyintézőknek továbbra is fontos szerepe van a mindennapi pénzügyi döntések meghozatalában. A megkérdezett fiatalok 40 százaléka egyenesen az ügyintéző javaslatára tért át másik számlacsomagra, az esetek 37 százalékban pedig a váltás előtt őket keresték meg tanácsért. A kisebb városokban még nagyobb szerepe van a személyes kapcsolatnak, a banki ügyintéző iránti bizalomnak. Ezeken a helyeken ugyanis a fiatalok 57 százaléka választott új számlacsomagot azért, mert a banki ügyintéző ezt javasolta, míg Budapesten mindössze a megkérdezettek negyede” – mondta el dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.
A fiatalok bankjukkal való kapcsolatát a legjobban a semlegesség jellemzi. 16 százalék azok aránya, akik kifejezetten elégedettek és ugyanennyien fejezték ki elégedetlenségüket is a számlájukat vezető pénzintézettel szemben. Akik nem elégedettek a bankjukkal, de mégsem hagyják ott, azok többségében úgy gondolják, minden bank egyforma, vagy egyszerűen nem érdeklik a banki dolgok, illetve úgy érzik, túl sok tennivaló lenne a váltással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.