BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hidegen hagyják a fiatalokat a bankok

Ma Magyarországon a 19-29 éves városi fiatalok átlagosan 18 évesen nyitják meg első bankszámlájukat. Bankot egyharmaduk, számlacsomagot a bankon belül pedig kicsivel kevesebb, mint negyedük váltott már. A kötődés egyik meghatározó oka, hogy bankjával a többségnek nincs problémája, így nem érez különösebb késztetést a váltásra. A K&H pályakezdők jóléti index kutatási adataiból kiderül az is, bár az internet korát éljük, ha számlacsomag váltásra kerül a sor, a fiatalok többsége a banki ügyintéző javaslata alapján dönt.

A 19-29 éves városi fiatalok közel háromnegyede rendelkezik bankszámlával, amit átlagosan 18 éves korukban nyitottak meg. Második bankszámlája csak negyedüknek van, ezt jellemzően négy évvel később, átlagosan 22 évesen kezdik el használni. A felsőoktatási tanulmányok megkezdése illetve a munkába állás fontos pénzügyi döntési pillanat a fiatal felnőttek életében.

Bankszámlát a megkérdezett fiatalok 34 százaléka szüntetett már meg, másik számlacsomagra 24 százalékuk váltott. A számlacsomagot váltók 11 százaléka az elmúlt egy évben tette ezt meg. A váltás inkább jellemző a férfiakra, a 26 év felettiekre, és nem meglepő módon az aktív dolgozók is jóval nagyobb arányban váltanak bankot vagy számlacsomagot, mint a diákok vagy a munkanélküliek.

„Bár a kondíciók minden pénzintézet honlapján elérhetők, és számos internetes oldalon lehet viszonylag egyszerűen összehasonlításokat elvégezni, a számlacsomagot váltó fiataloknak mindössze 23 százaléka nézett utána maga a kondícióknak és tervezte meg ez alapján, milyen számlacsomagra tér át. A banki ügyintézőknek továbbra is fontos szerepe van a mindennapi pénzügyi döntések meghozatalában. A megkérdezett fiatalok 40 százaléka egyenesen az ügyintéző javaslatára tért át másik számlacsomagra, az esetek 37 százalékban pedig a váltás előtt őket keresték meg tanácsért. A kisebb városokban még nagyobb szerepe van a személyes kapcsolatnak, a banki ügyintéző iránti bizalomnak. Ezeken a helyeken ugyanis a fiatalok 57 százaléka választott új számlacsomagot azért, mert a banki ügyintéző ezt javasolta, míg Budapesten mindössze a megkérdezettek negyede” – mondta el dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese. 

A fiatalok bankjukkal való kapcsolatát a legjobban a semlegesség jellemzi. 16 százalék azok aránya, akik kifejezetten elégedettek és ugyanennyien fejezték ki elégedetlenségüket is a számlájukat vezető pénzintézettel szemben. Akik nem elégedettek a bankjukkal, de mégsem hagyják ott, azok többségében úgy gondolják, minden bank egyforma, vagy egyszerűen nem érdeklik a banki dolgok, illetve úgy érzik, túl sok tennivaló lenne a váltással.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.