Nem hirdet új gépjármű felelősségbiztosítási díjat (kgfb) az AIM biztosító a hamarosan induló kampányban, várhatóan felmondja a nála kötött szerződéseket – becslések szerint csaknem 60 ezret -, függetlenül attól, hogy kinek, mikor van a fordulója. Vagyis, kiszáll a felelősségbiztosítási piacból, mert évek óta hallani, ezen a szinten nem éri meg tovább tartani a szolgáltatást, pedig ebből a kategóriából évente több mint egymilliárd forint bevétele volt.
A biztosítók minden fordulóidőszak előtti kampányban egymás alá licitálnak a díjakkal, s ezt pénzügyileg nem mindegyik képes elviselni. Most különösen nagy a kockázat, hiszen változik a kgfb számítás alapja, a kocsi motorjának az űrtartalma helyett a teljesítménye szerint kell meghatározni az új díjakat, s egyelőre nem tudni, hogy a reform mit eredményez majd.
Az új számítás bevezetése sok bizonytalanságot eredményez, némi kavarodást, eleinte kisebb káoszt okozhat a biztosítók körében is – reagált a hírre Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz kommunikációs és marketing igazgatója. Igaz, hogy a társaságok évek óta egymás alá licitálnak, s egyre nehezebben tartható a szint. A kgfb-vel kapcsolatban a biztosítók régóta hangoztatják, nem lehet ennél alacsonyabb díjakat kihozni, mert szakmailag vállalhatatlan, pénzügyileg pedig kockázatos.
Ha igaz a hír, hogy a hazai piacra betör, s az itt kialakult átlagdíjnak csupán 60 százalékán hirdet díjat az ASTRA román biztosító, akkor az mindent felboríthat, a következmény, az ügyfelek elvándorlásának mértéke kiszámíthatatlan – latolgat Németh. A CLB sok AIM ügyfél kgfb szerződését kezeli, nekik a cég kiemelten segíteni fog az átkötésekben.
Németh Péter szerint a kilowatt alapú számításra átállás okán is nehezebben lesz áttekinthető a hazai kgfb díjak képe, mint ez idáig volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.