BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Népszerű szeniorszámlák

Egyre több konkrét célcsoportnak szóló, „korosztályos” folyószámla-konstrukciót tartanak kínálatban a hazai bankok: az elmúlt fél év alatt három-négy, a fiatal vagy éppen a nyugdíjas korosztályt megcélzó termék is megjelent a piacon. A banki motiváció ugyanakkor a két korcsoportnál némileg eltérő. A fiatalabb ügyfeleket a további, a korábbinál szélesebb körű együttműködés reményében igyekeznek magukhoz kötni a hitelintézetek, a nyugdíjasszámlák terjedése pedig az egyre több, már bankkapcsolattal is rendelkező ügyféllel, illetve az érintettek stabil megtakarítási állományaival magyarázható.

A tavaly bevezetett konstrukciók pedig a jelek szerint beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Egerszegi Ádám, a TakarékBank igazgatója például sikeres termékként értékelte a nyáron bevezetett, a fiatalabb korosztálynak szóló világítós bankkártyát, amelyből (és a hozzá kapcsolódó számlacsomagból) már az első néhány hónap alatt több ezret értékesítettek. A jövőben pedig – hangsúlyozta Egerszegi Ádám – az eddigieknél is nagyobb szerepet kap a konkrét célcsoport-szegmentáción alapuló termékfejlesztés, ezen belül pedig újabb, a fiatalok igényeire szabott termékeket vezetnek be. A CIB Bank mindkét korosztály számára fenntart speciális folyószámlaterméket, ezek közül a Nyugdíjas Bankszámla a viszonylag új fejlesztésű. A hitelintézet tájékoztatása szerint tavaly a nyugdíjas ügyfelek száma tízezres volument meghaladó növekedést ért el. Hasonló a növekedés dinamizmusa a fiataloknál is, az elmúlt évben 8 ezerrel nőtt a Szia Szimba Program ügyfeleinek száma, és a CIBEZZ termékek ügyfélköre is intenzív emelkedést mutat. Az Erste Bank szintén mindkét korosztály számára kínál lakossági számlacsomagot. A 14–26 évesek számára az Erste Szemeszter Bankszámla érhető el, a nyugdíjas korosztály pedig Senior Bankszámlát nyithat kedvező kondíciókkal. 2009-ben a számlanyitások darabszámában jelentős növekedést ért el a bank, ezen belül a Senior Bankszámla-nyitások darabszámában figyelhető meg dominánsabb emelkedés. A K&H Bank pedig október közepén vezette be a Nyugdíjas számlacsomagot, amely csomagdíj-visszatérítési lehetőséget kínál a szolgáltatásokat aktívan használó ügyfelek részére.

Az ügyfelek bankválasztási szempontjait illetően nagyon hasonlóan látják a helyzetet a szolgáltatók. A korosztályos számláknál – mutattak rá a K&H-nál – mindkét korcsoportot tekintve meghatározó az alacsony költségszint. A fiatal ügyfeleknek a Menza Diákszámlát kínáló Raiffeisen Bank tapasztalatai szerint emellett a bank megbízhatósága, a kiszolgálás minősége és az elérhetőség jelenti a legfontosabb szempontokat. Nagyobb különbséget véleményük szerint az utolsóként említett szempontban lehet észlelni: a fiatalabb ügyfeleknél szerepet játszik az online elérhetőség (internetbank), míg az idősebbek a bankfiók közelségét tartják fontosnak.

Az OTP Banknál rámutattak arra: a tapasztalatok szerint az elmúlt 5-10 évben a nyugdíjasok banki termékhasználata intenzívebbé vált, emelkedett a megtakarítási hajlandóság – a takarékbetétek mellett a lekötött betétek népszerűsége nőtt ezen ügyfélkörben. Ennek oka, hogy az újonnan nyugdíjba vonuló ügyfelek egyre nagyobb száma rendelkezik aktív banki kapcsolattal a bankszámla, hiteltermékek, lekötött betétek, illetve az elektronikus csatornák használatán keresztül. A CIB-nél pedig úgy látják: a fiatalok életében alapvető az internet használata, épp ezért bankválasztásuknál is döntő az internetes banki szolgáltatások színvonala. A nyugdíjasok viszont – valószínűleg megnövekedett szabadidejüknek köszönhetően is – szeretik átnézni a kínálati palettát, mielőtt bankot választanak. Az összehasonlításnál fő szempont a bankok által kínált betéti kamat, hisz kisebb-nagyobb megtakarításaik után a lehető legnagyobb hozamot szeretnék kapni, de a CIB szerint – hasonlóan a Raiffeisennél elmondottakhoz – kiemelten fontos számukra a fiókhálózat nagysága is. BM




Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.