A tavaly bevezetett konstrukciók pedig a jelek szerint beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Egerszegi Ádám, a TakarékBank igazgatója például sikeres termékként értékelte a nyáron bevezetett, a fiatalabb korosztálynak szóló világítós bankkártyát, amelyből (és a hozzá kapcsolódó számlacsomagból) már az első néhány hónap alatt több ezret értékesítettek. A jövőben pedig – hangsúlyozta Egerszegi Ádám – az eddigieknél is nagyobb szerepet kap a konkrét célcsoport-szegmentáción alapuló termékfejlesztés, ezen belül pedig újabb, a fiatalok igényeire szabott termékeket vezetnek be. A CIB Bank mindkét korosztály számára fenntart speciális folyószámlaterméket, ezek közül a Nyugdíjas Bankszámla a viszonylag új fejlesztésű. A hitelintézet tájékoztatása szerint tavaly a nyugdíjas ügyfelek száma tízezres volument meghaladó növekedést ért el. Hasonló a növekedés dinamizmusa a fiataloknál is, az elmúlt évben 8 ezerrel nőtt a Szia Szimba Program ügyfeleinek száma, és a CIBEZZ termékek ügyfélköre is intenzív emelkedést mutat. Az Erste Bank szintén mindkét korosztály számára kínál lakossági számlacsomagot. A 14–26 évesek számára az Erste Szemeszter Bankszámla érhető el, a nyugdíjas korosztály pedig Senior Bankszámlát nyithat kedvező kondíciókkal. 2009-ben a számlanyitások darabszámában jelentős növekedést ért el a bank, ezen belül a Senior Bankszámla-nyitások darabszámában figyelhető meg dominánsabb emelkedés. A K&H Bank pedig október közepén vezette be a Nyugdíjas számlacsomagot, amely csomagdíj-visszatérítési lehetőséget kínál a szolgáltatásokat aktívan használó ügyfelek részére.
Az ügyfelek bankválasztási szempontjait illetően nagyon hasonlóan látják a helyzetet a szolgáltatók. A korosztályos számláknál – mutattak rá a K&H-nál – mindkét korcsoportot tekintve meghatározó az alacsony költségszint. A fiatal ügyfeleknek a Menza Diákszámlát kínáló Raiffeisen Bank tapasztalatai szerint emellett a bank megbízhatósága, a kiszolgálás minősége és az elérhetőség jelenti a legfontosabb szempontokat. Nagyobb különbséget véleményük szerint az utolsóként említett szempontban lehet észlelni: a fiatalabb ügyfeleknél szerepet játszik az online elérhetőség (internetbank), míg az idősebbek a bankfiók közelségét tartják fontosnak.
Az OTP Banknál rámutattak arra: a tapasztalatok szerint az elmúlt 5-10 évben a nyugdíjasok banki termékhasználata intenzívebbé vált, emelkedett a megtakarítási hajlandóság – a takarékbetétek mellett a lekötött betétek népszerűsége nőtt ezen ügyfélkörben. Ennek oka, hogy az újonnan nyugdíjba vonuló ügyfelek egyre nagyobb száma rendelkezik aktív banki kapcsolattal a bankszámla, hiteltermékek, lekötött betétek, illetve az elektronikus csatornák használatán keresztül. A CIB-nél pedig úgy látják: a fiatalok életében alapvető az internet használata, épp ezért bankválasztásuknál is döntő az internetes banki szolgáltatások színvonala. A nyugdíjasok viszont – valószínűleg megnövekedett szabadidejüknek köszönhetően is – szeretik átnézni a kínálati palettát, mielőtt bankot választanak. Az összehasonlításnál fő szempont a bankok által kínált betéti kamat, hisz kisebb-nagyobb megtakarításaik után a lehető legnagyobb hozamot szeretnék kapni, de a CIB szerint – hasonlóan a Raiffeisennél elmondottakhoz – kiemelten fontos számukra a fiókhálózat nagysága is. BM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.