BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pénzügyi döntés? Önmagában hisz a magyar

A nőtlen férfiak 82 százaléka egyedül hozza meg pénzügyi döntéseit, míg a hajadon nők több, mint fele hagy beleszólást pénzügyeibe – derül ki az OTP Alapkezelő megbízásából készített pénzügyi kultúrát vizsgáló kutatás eredményeiből. Az eredmények rámutatnak arra is, hogy az internet fontosabb információforrásnak tekinthető pénzügyi kérdésekben, mint a bankok.

Elsősorban a saját megérzéseinkre vagy családtagjaink tanácsaira hallgatunk a szakértők útmutatása helyett, amikor meghozzuk pénzügyekkel kapcsolatos döntéseinket. Legalábbis ezt tükrözik az OTP Alapkezelő megbízásából készített kutatás eredményei. Az 500 fő személyes megkérdezésével készült kutatás a hazai megtakarítással rendelkező lakosság pénzügyi kultúráját vizsgálta.

A kutatás szerint az önálló döntés elsősorban a férfiakra jellemző: a megkérdezett egyedül álló férfi válaszadók 82 százaléka állította, hogy maga hozza meg döntéseit, míg ugyanez az arány a női válaszadók között mindössze 48 százalék. Hasonló különbségeket találunk, ha a házas megkérdezetteket vizsgáljuk: A házasságban élő férfiak 40 százaléka dönt egyedül, szemben a férjezett nők 22 százalékával. A családokon belül tehát inkább a férfiak hozzák meg a jelentős pénzügyi döntéseket.

A bankok szakértelmének szerepe mindössze a pénzügyi tájékozódás során jelentős a válaszadók szerint. Azonban a pénzintézetek információforrásként sem állnak első helyen, csak a második helyre szorultak az internet mögött. A megkérdezettek több mint egyharmada (35 százalék) válaszolta ugyanis, hogy elsősorban az interneten tájékozódik pénzügyi kérdésekben.

A bankok, mint információforrás, a második helyen szerepeltek, a megkérdezettek 30 százaléka válaszolta, hogy elsősorban innen szerzi be az információkat. Érdekesség hogy a családot csak 5 százalék gondolta megfelelő információforrásnak, míg az ismerősöket 10,6 százalék. A tömegmédiumok közül a televízió számít a legfontosabb információforrásnak, a megkérdezettek közel 15 százaléka állította, hogy elsősorban a televízióból tájékozódik pénzügyi döntések terén. 

A válság után nem okoz meglepetést az a tendencia, hogy a lakosság már nem bízik annyira a bankokban illetve a pénzügyi tanácsadókban, mint rokonaiban, barátaiban - véli Gáti László az OTP Alapkezelő értékesítési és marketing igazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.