BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kinyílt az Alma-nach, nincs juhú a Yahoonak

Tegnap is kinyílt az Alma-nach, a befektetőknek ezúttal sem kellett csalódniuk. Az Apple nettó eredménye és értékesítési mutatója a szokásos menetrendnek megfelelően túlteljesítette a nyomott piaci várakozásokat, bár a folyó negyedévre az eddigiektől eltérően a konszenzust meghaladó árbevételi becslést adott – jelenti a Cashline.

A negyedéves teljesítményt meglepő módon nem a mobiltelefonok és az új iPad eladásai segítették, ezúttal az asztali gépek szegmensének volt köszönhető a felülteljesítés. Éves bázison látszik igazán, hogy mennyire jól működik a vállalat marketinggépezete, hiszen tavaly a világgazdasági depresszió derekán 8 milliárd dolláros árbevételt értek el, amely idén március-június folyamán majdnem 16 milliárd dollárra ugrott (ez a robbanás a nettó eredményben is megfigyelhető).

A piaci szereplők körében kedvező fogadtatásra talált a beszámoló, a zárás utáni kereskedésben 3 százalékkal ugrott meg a részvényárfolyam. Ezt követően ismét beindulhatnak a célárfolyam-emelések, ám kétséges, hogy a JP Morgan mai 400 dolláros (!) prognózisát túllicitálják-e.

Nem juhúval köszöntötték a Yahoo eredményét a piaci szereplők, az internetes cég ugyanis a konszenzusnál gyengébb árbevételi mutatót tett közzé, ezt pedig még az sem tudta kompenzálni, hogy a folyó negyedévre jóval a várakozások feletti értékesítési előrejelzést adott. A zárási utáni kereskedésben így 7 százalékkal rogyott meg a részvényárfolyam, egyúttal a Yahoo is beállt abba a sorba, amelyet múlt héten kezdtek meg az amerikai vállalatok.

A befektetői fókusz nagy nehezen elmozdult a nettó eredmények mantrázásától, ebben a szezonban már szinte kizárólag az árbevételi számokra koncentrálnak a szereplők. Ez ugyanis a legkevésbé manipulálható érték az eredménykimutatásokban, ellentétben a nettó eredménnyel, amelyet egyszeri tételekkel, trükkös könyvelési eljárásokkal elég széles intervallumban lehet mozgatni. Másrészt az értékesítési számok valóban jobban tükrözik a már többször beárazott világgazdasági fellendülést, ennek fényében nem is olyan meglepő, hogy egyre több vállalat csúszik el a csalódást keltő árbevételi mutatókon.

Természetesen még korai lenne következtetést levonni a szezon kapcsán, hiszen eddig az S&P500 tagok kevesebb, mint ötöde tette közzé számait. A tendencia azonban vélhetően nem változik, a figyelem középpontjából nem kerül ki az árbevételi mutató.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.