Lényege, hogy egy adott témában, több európai uniós tagállam egyszerre, ugyanabban az időpontban, egységesen kidolgozott módszerek alapján végez ellenőrzést a világhálón, azaz megpróbálják a kiválasztott téma tekintetében az Internetet "tisztára sepregetni" - olvasható a Fogyasztok.hu-n.
Az európai fogyasztóvédelmi együttműködés keretében 2007-ben szerveztek először Sweep day-t a repülőjegyek online árusításával foglalkozó internetes oldalak ellenőrzésére, tizenhat tagállam részvételével.
Az első Sweep day sikerén felbuzdulva a 2008-ban ismét megrendezett közös akció során - immár huszonhét tagállam, valamint Izland és Norvégia részvételével - a mobiltelefonra letölthető tartalmakat népszerűsítő honlapokat ellenőrizték összehangoltan a tagállami hatóságok.
Idén az elektronikai webáruházak vannak soron
2009-ben a Sweep day az elektronikai termékeket árusító webáruházak ellenőrzését tűzte ki célul, különös tekintettel a fogyasztókat megillető elállási jog gyakorlati érvényesülésére. Az ellenőrzés azt vizsgálta, hogy a kiválasztott webáruházak üzemeltetői betartják-e a fogyasztóvédelmi előírásokat. A folyamatos hatósági jelenlét hozzájárulhat az unióban a fogyasztóvédelmi jogok érvényesüléséhez ezen a fogyasztóvédelmi szempontból különösen érzékeny területen.
Magyarországon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) vett részt a Sweep day-ben. A felkészülés során tíz elektronikai cikkeket kínáló webáruházat jelöltek ki az ellenőrzésre, melyek között megtalálhatók voltak a fogyasztók körében népszerű webáruházak elektronikus honlapjai, illetve olyan webáruházak is, melyekkel kapcsolatban több fogyasztói panasz is érkezett a hatósághoz.
Magyarországon a vizsgált tíz webáruház közül csak egyetlen esetében nem találtak a "söprögetők" hiányosságot a tájékoztatási követelmények teljesítése tekintetében, tehát a többi kilenc honlap mindegyikén valamilyen szabálytalanságot tárt fel az ellenőrzés.
A leginkább jellemző probléma az volt, hogy a honlapon hibás (jogszabálysértő) információkat közöltek a fogyasztók elállási jogával (6 db), illetve a jótállás, szavatosság feltételeivel kapcsolatban (4 db). Három webáruház pedig egyáltalán nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy joguk van elállni a vásárlástól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.