Air France-tulajdon az Alitaliában?
Nem kizárt, hogy az Air France még a nyáron 14 százalékos részesedést vásárol az olasz Alitaliában - jelezte az olasz közlekedési miniszter egyik helyettese. Ugo Martinat szerint ez kisebbségi tulajdon lenne, nem biztosítana meghatározó befolyást. Mindazonáltal sokat segítene a régóta bajban lévő olasz légiforgalmi vállalatnak, ráadásul az Alitalia csatlakozhatna az erősödő SkyTeam nemzetközi légiszövetséghez. Jelenleg az olasz állam 53 százalékban tulajdonosa az Alitaliának. (Reuters)
Leépítések a Miramaxnál
A közeljövőben 15 százalékkal csökkenti dolgozói létszámát a Miramax, a Walt Disney Corp. leányvállalata, annak ellenére, hogy filmjei Oscar-díjakra számíthatnak. Hollywood egyik legnagyobb filmstúdiójánál 75 vezető beosztású munkatársat bocsátanak el, olyanokat, akik a filmgyártásban, illetve a pr területén tevékenykednek. A jelenleg 540 főt foglalkoztató társaság vezetése a leépítés okai között említette a Talk magazin pénzügyi nehézségeit. A magazin az idén februárban megszűnt, miután a kiadó 50 millió dolláros veszteséget halmozott fel. Jelentős gondot okozott a Miramaxnak az is, hogy fél évet csúszik a Gangs of New York bemutatója, amit Martin Scorsese forgatott 100 millió dollárért, főszereplője Leonardo diCaprio. (VG)
Rekordveszteség a KPN-nél
A holland piac legnagyobb vállalati veszteségét érte el a KPN távközlési szolgáltató. A 7,5 milliárd eurós negatívum ellenére a befektetők alapvetően bíznak a fél éve krízishelyzetbe jutott vállalat vezetésének átszervezési programjában. A magyar piacon a Pantel és az Euroweb révén jelen lévő társaság továbbra is megőrzi a harmadik legnagyobb német mobilszolgáltatóban, az
E-Plusban lévő részesedését, bár az ott elszenvedett értékvesztés a pénzügyi nehézségek fő oka. A KPN az idén egy számjegyű forgalomnövekedéssel számol, a bevétel így az év végén 13 milliárd euró körül alakulhat, az adózás előtti eredményben ugyanakkor két számjegyű bővülés a cél. (Financial Times)
Scania-részesedést venne a Hino
A Toyota résztulajdonában lévő Hino, a tavaly összesen 80 ezer járművet értékesített négy japán teherautó-gyártó legnagyobbika, megvenné a Scania Volvo-tulajdonban lévő stratégiai részvénycsomagját. A Hino középkategóriás teherautókkal és motorokkal látná el a Scaniát, az pedig kamionokat szállítana cserébe. Ez egyben azt is jelentené, hogy a Hino márkanév megjelenhetne Európában, a Scania pedig megvethetné lábát az egyébként szinte bevehetetlen japán piacon. Ismeretes, hogy Brüsszel - a Renault-val kötött szövetség miatt - arra utasította a Volvót, hogy 2003 végéig adja el 45 százalékos Scania-részesedését. Piacelemzők szerint az üzlet értéke kétmilliárd euró körüli lehet. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.