BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Hungexpo jobb évre számít

A Hungexpo Zrt. 2012-es árbevétele meghaladta a tervezettet és elérte a 3 milliárd forintot. Ez a szám 2011-ben még a 4 milliárd forint felett volt

A kiállítási ipar hazai és nemzetközi piacán tapasztalható kedvezőtlen tendenciák hatása alól a Hungexpo Zrt. sem tudta kivonni magát, de a cég vezetősége szerint sikeresen valósította meg 2012-es terveit. „Árbevételünk meghaladta a tervezettet és elérte a 3 milliárd forintot” – mondta Ganczer Gábor, a társaság vezérigazgatója. Kifejtette: az árbevétel 65 százalékát saját szervezésű kiállítások révén érték el, 27 százalékot a vendégkiállításokhoz kapcsolódó értéknövelt szolgáltatások adtak, 8 százalék pedig egyéb tevékenységekből származott. A 2005 óta a francia GL Events tulajdonolta Hungexpo a 2011-es 26 után tavaly 21 saját szervezésű kiállítása 83 ezer négyzetmétert vett igénybe, ahol 2680 kiállító mutatkozott be, és 280 ezer látogatót fogadott 2012-ben. „A saját szervezésű, nagyközönségnek szóló kiállítások az új fejlesztéseknek köszönhetően megközelítőleg tudták hozni a korábbi évek pénzügyi eredményeit, ugyanakkor a szakmai kiállítások a gazdasági szektor visszaesését követve kevésbé teljesítették a korábbi eredményeket, de például az az AGROmashExpo növekedni tudott árbevételben és négyzetméterben is 2011-hez képest” – hangsúlyozta Ganzer Gábor. Kitért arra, hogy egyre több nemzetközi konferenciát, rendezvényt tartanak a Budapesti Vásárközpontban, és 2016-ig összesen 16 pályázatot nyújtottak be nemzetközi rendezvény helyszínének elnyerésére.

A tavalyi adatok auditálása még zajlik, 2011-ben viszont nyereséges évet zárt a Hungexpo: az 53 millió forint adózás utáni eredményt sikerként könyvelte el a vállalat vezetése a 2010-es 870 millió forint veszteség után. Ez nem is csoda, hiszen árbevételét 25 százalékkal, több mint 4 milliárd forintra növelte egy év alatt. A 2013-as évről szólva Ganczer Gábor elmondta, teltházas kiállítások várhatók, példaként említve, hogy január végén az Agromashexpón és a vele egy időben tartott Agrárgépshow rendezvényen már tavaly szeptemberben beteltek a kiállítói helyek. Abban bízik, hogy a kiállítók számában, illetve a bérelt négyzetméter csökkenésében mutatkozó tendenciát talán sikerül megfordítani. Az anyacég több helyen üzemeltet hasonló kiállítási központokat: Olaszországban, Franciaországban is ugyanez volt a tendencia, vagyis csökkent a kiállításon résztvevő kiállítók száma. A számokat persze annak tükrében kell értelmezni, hogy a Hungexpo kiállításait 1998-ban még 703 ezren látogatták. „A Fehova (fegyver, horgászat, vadászat) jubileumi kiállítás érdekessége lesz az Afrika bemutató, a preparátor verseny és egy óriási akvárium. Az idén a hagyományos Utazás Kiállítással egy időben tartjuk az új fejlesztésű Vitalexpo egészségügyi kiállítás” – mondta Siklósi Csaba, a Hungexpo kereskedelmi igazgatója.

Egy-egy kiállítás hatékonyságát a szervezők és a bemutatkozó cégek azzal mérik, hogy milyen összetételű a látogatókör. A szakkiállítások közönsége 80-90 százalékban döntéshozókból, döntés-előkészítőkből áll. A kiállítók általában elégedettek, hiszen számukra nem a tömeges látogatottság fontos, hanem az, hogy minden szóba jöhető üzleti partnerrel találkozzanak.

Budapest továbbra is a magyarországi rendezvényszervezés központi helyszíne, hiszen a turizmus 65–70 százaléka is a fővárosba koncentrálódik, ám megfigyelhető egy olyan tendencia, amely során a fővárosi szakemberek vidékre szerveznek rendezvényeket. Azért is nehéz Budapestre csábítani konferenciákat, mert nincs olyan helyszín, amely ötezer ember befogadására is alkalmas. Pedig a magyar főváros a nemzetközi kongresszusok résztvevői számára ideális helyszín olcsósága és földrajzi elhelyezkedése okán. Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója korábban elmondta: 2013-ban Krakkóban és Szentpéterváron is átadnak egy-egy új kongresszusi központot, ezért könnyen lemaradhatunk konkurenseinktől. Szerinte a leggyorsabban a Hungexpo területén lehetne megvalósítani az építkezést.

Elindult a vásári szezon

Mától hétfőig több mint 70 ország 800 kiállítójának társaságában vesz részt hazánk Közép-Európa legnagyobb szabadidős és utazási vásárán, a bécsi FERIEN Messén. A magyar stand fókuszában az egészségturizmushoz köthető turisztikai ajánlatok és szolgáltatások, valamint a 2013-as év kiemelt hazai fesztiváljainak népszerűsítése áll, mint például a Budapesti Tavaszi Fesztivál. Ez utóbbi szorosan kapcsolódik a Budapest téli vendégforgalmát élénkítő turisztikai kampányhoz.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.