A legnagyobb piacok közül a spanyol 27 százalékkal bővült – ami 68 ezer eladott gépkocsit jelentett –, nagyjából olyan mértékben, amennyivel három éve visszaesett, de a korábban szintén gyengélkedő olasz eladások is 11 százalékkal 131 ezer fölé lendültek. Nagy Britanniában viszont egyre lanyhul a piacbővülés mértéke, talán azért, mert ott tavaly és tavaly előtt is tíz százalék fölötti volt a tempó és valószínűleg telítettebb a piac, mint a dél-európai országokban, ahol nagy visszaeséseket tapasztaltak a korábbi években. Mindenesetre a britek 6 százalékkal 165 ezerre emelték a forgalmat, míg a hasonló mértékű gyarapodás Franciaországban csak 133 ezres eladásnak felel meg. A gyártóknak jó hír, hogy megjött a németek vásárlási kedve: 2,6 százalékkal 211 ezer fölé nőtt az újonnan utakra került autók száma.
Mindhárom német prémiumgyártó felkerült a toplistára, és az Európában forgalmazott 32 márka közül csupán hatnak az eladásai csökkentek. Ezek közé tartozik a Citroen DS és a Lancia, amelyekből 18 százalékkal kevesebb, alig 6 ezer fogyott, valamint a csaknem tizedével szűkült Mazda és Suzuki, amelyekből 13 800, illetve 11 400 fogyott. A vesztesek közt találjuk a 22 százalékkal 1500-ra zuhant Jaguart és a Hondát, bár ez jobban áll: hat százalékos mérséklődés után is csaknem 9 ezer modelljét értékesítette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.