BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A milliós szintet közelítik az európai autóeladások

Januárban csaknem egymillió személyautó kelt el az Európai Unióban, ami 6,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet, és ezzel már 17. egymást követő hónapban erősödött a forgalom.

A legnagyobb piacok közül a spanyol 27 százalékkal bővült – ami 68 ezer eladott gépkocsit jelentett –, nagyjából olyan mértékben, amennyivel három éve visszaesett, de a korábban szintén gyengélkedő olasz eladások is 11 százalékkal 131 ezer fölé lendültek. Nagy Britanniában viszont egyre lanyhul a piacbővülés mértéke, talán azért, mert ott tavaly és tavaly előtt is tíz százalék fölötti volt a tempó és valószínűleg telítettebb a piac, mint a dél-európai országokban, ahol nagy visszaeséseket tapasztaltak a korábbi években. Mindenesetre a britek 6 százalékkal 165 ezerre emelték a forgalmat, míg a hasonló mértékű gyarapodás Franciaországban csak 133 ezres eladásnak felel meg. A gyártóknak jó hír, hogy megjött a németek vásárlási kedve: 2,6 százalékkal 211 ezer fölé nőtt az újonnan utakra került autók száma.

Mindhárom német prémiumgyártó felkerült a toplistára, és az Európában forgalmazott 32 márka közül csupán hatnak az eladásai csökkentek. Ezek közé tartozik a Citroen DS és a Lancia, amelyekből 18 százalékkal kevesebb, alig 6 ezer fogyott, valamint a csaknem tizedével szűkült Mazda és Suzuki, amelyekből 13 800, illetve 11 400 fogyott. A vesztesek közt találjuk a 22 százalékkal 1500-ra zuhant Jaguart és a Hondát, bár ez jobban áll: hat százalékos mérséklődés után is csaknem 9 ezer modelljét értékesítette.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.