Csak ideiglenesen került le a fejlesztési listáról az M1-es és az M7-es autópálya kétszer három sávra bővítésének előkészítése, hisz a forgalom indokolni fogja a sztrádák szélesítését – hangsúlyozták lapunknak kormányzati források. Szerintük például ha sikeres lesz az olimpiai pályázat, akkor felgyorsulhat ez a munka. Mindenesetre a kormány a napokban visszavonta az ezekről a beruházásokról szóló, bő egy héttel korábban meghozott határozatát.
Elképzelhető, hogy a nemrég kinevezett kormánybiztos, Homolya Róbert személye miatt változnak a hangsúlyok. Homolya koordinálja az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) és az Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) forrásaiból finanszírozott fejlesztésekkel kapcsolatos állami feladatokat. Márpedig épp ezeket a forrásokat érintik azok a változások, amelyeknek következtében például a kormány visszavonta azt a kormányhatározatot, amely még a két sztráda bővítésének előkészítéséről szólt. Szintén lekerült a tervezett beruházások listájáról a még hiányzó, Szombathelyt elkerülő gyorsforgalmi útszakaszok teljes körű előkészítése, ahogyan az 52-es számú főút M5-ös autópálya és Kecskemét–Nagykőrös–Békéscsaba közötti szakaszának négysávossá bővítése is. Egyelőre a veszprémi Aranyosvölgy felett tervezett új völgyhíd előkészítése is lekerült a napirendről. Elképzelhető, hogy máskor, más módon, más források felhasználásával valósulnak meg a beruházások – mondták lapunknak a kormányzati szereplők.
A kormány ugyanakkor egyetért Sopron, Szolnok, Békéscsaba magas szintű útkapcsolatának kiépítésével, valamint Ózd, Debrecen, Győr és Esztergom közúti kapcsolatrendszerének fejlesztésével. Ennek érdekében a központi költségvetés forrásaira alapozva építenék meg az M85-ös autóút Csorna–Sopron–országhatár-szakaszát. Megépül az M4-es gyorsforgalmi út M0-s–Abony–Törökszentmiklós közötti szakasza egy Szolnokot északon elkerülő úttal, ez a beruházás magában foglal egy új Tisza-hidat is. Tervezik továbbá az M8-as és az M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét–Nagykőrös–Békéscsaba közötti megvalósítását is. Folytatódik a Győrt keleten elkerülő szakasz építése is, és a 102-es számú gyorsforgalmi út megépítésével pedig közvetlen kapcsolatot alakítanak ki Esztergom és az M1-es autópálya között.
Ezek mellett szerepel még az IKOP-listán az M34-es gyorsforgalmi út, a Vásárosnamény–Záhony gyorsforgalmi út előkészítése, az M6-os Bóly–országhatár, az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti közötti szakaszán kétszer két sávos út megépítése is. Tervezik az M8-as autóút Körmend–Rábafüzes, vagyis az országhatár közötti kétszer egy sávos út építését is. Megkezdődik az M0-s autóút északi szektorának – vagyis a 10–11-es számú főutak közötti – kétszer két sávos, részben alagútban vezetett szakasza építésének tervezése is. Előkészítik az M0-s nyugati szakaszán – a 10-es főút és az M1-es közötti területen – egy szintén részben alagútban vezetett autóút építését is. Ez a körgyűrű több szempontból is a legkritikusabb és minden bizonnyal a legköltségesebb szakasz lesz, de ha elkészül, akkor egy több év tizedes beruházás fejeződik be, vagyis teljes egészében kiépül a körgyűrű.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.