A svájci hátterű Stadler Rail Valencia S.A.U. nyerte meg a MÁV-Start Zrt. nyolc – és opcionálisan további négy – dízel- és villamos üzemű tramtrain beszerzésére kiírt pályázatát. A magyarországi síneken új típusúnak számító járművek Szeged és Hódmezővásárhely között vasúti pályán, a két városon belül pedig villamosként közlekednek majd. Az uniós forrásból tervezett beruházás részleteiről a szerződés aláírása után adnak tájékoztatást.
Korábbi közlések alapján azonban ismert, hogy a Stadlernek a városi közlekedés miatt olyan, viszonylag kis tengelyterhelésű eszközt kell gyártania, amely kis sugarú körben is tud kanyarodni, és haladhat nagyvasúti pályán is, mielőtt Hódmezővásárhelyen ismét villamossínre ér. Ennek alapján a szerelvény két áramnemű lesz, mert a városban 600 voltot, a nyílt pályán 25 kilovoltot használ. Miközben az biztosra vehető, hogy a Stadler szolnoki egysége szereli majd a járművek forgóvázát, a tender győztesének még meg kell állapodnia lehetséges beszállítóival. Igen nagy esélyei vannak a Dunakeszi Járműjavítónak (DJJ), amellyel a Stadler Magyarország 2015-ben stratégiai partnerséget kötött, és amely képes a tramtrainek acél kocsiszekrényeinek gyártására és festésére, a járművek üzembe helyezésére, és felelhet a futópróbáért is. (A Stadler szolnoki üzeme az alumínium kocsitestekre szakosodott.) A DJJ szerepvállalása azért nem alapértelmezés, mert a tenderen nem társult a Stadler
Rail Valenciával, míg azon a pályázaton, amelyet a MÁV emeletes vonatokra írt ki, a svájci Stadler és a DJJ párosa közösen indult és nyert.
A MÁV-nak már 123 Stadler gyártmányú FLIRT villamos motorvonata van, ezekben megjelentek az itteni nagyobb külföldi gyártók, például a Knorr-Bremse és a Voith termékei is. Nem kizárt, hogy a cégek beszállítanak majd a tramtrainbe is.
A tendergyőztes valenciai egységet 2015 novemberében vásárolta meg az anyacég, a bussnangi központú Stadler – így szerzett mozdonygyártási képességeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.