A több mint 16 milliárd forintra becsült vagyonával a leggazdagabb vállalkozók között számon tartott Balogh Levente újabb ingatlancéget alapított. Az SK-Immo Ingatlanhasznosító Zrt. 10 millió alaptőkével jött létre, tulajdonosa Balogh vagyonkezelő cége, a BaLeInvest Kft. A címe megegyezik a Balogh család első vállalkozásának, a gyerekpezsgőben utazó, tavaly 1,3 milliárd forint forgalmat elért Vitapress Gyümölcsléelőállító és Élelmiszerkereskedelmi Kft. dunaharaszti címével. Hogy az SK-Immo közelebbről milyen fejlesztésre jött létre, Balogh Levente nem részletezte a Világgazdaságnak, de a BaLeInvest több ingatlanos cégben is felbukkant 2013-as alapítása óta. Ilyen volt a Delima Project Kft., illetve az idén februárban bejegyzett Puskin Projekt Kft.
Az elsősorban „ingatlan jellegű” befektetésekkel rendelkező BaLeInvest mérlegében mindenesetre tavaly mutatkozott komolyabb mozgás, törzstőkéjét 3 millióról 628,5 millióra emelték, az előző évi 160 ezer forintról 4,3 milliárd forintra ugrott a saját tőkéje, 2,3 milliárd befektetett eszközt és másfél milliárd forint pénzeszközt tartott nyilván.
A vagyonkezelőben felbukkanó milliárdok azonban nem köthetők a Balogh Levente által gründolt Szentkirályi Ásványvíz Kft. tavalyi fúziójához. „Nem beszélhetünk értékesítésről, így ez nem köthető a tranzakcióhoz” – válaszolta Balogh Levente. Tavaly tavasszal jelentették be, hogy olasz tőkéstársat talált a Szentkirályi Ásványvíz Kft., és a cég beolvad a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW). Utóbbi az olasz Pasquale család és Balogh közös projektcége. Ami a partner tőkeerejét illeti, a Pasquale családé a legnagyobb közép-európai ásványvíz-palackozó, a régióban terjeszkedő cseh Karlovaské Minerální Vody-csoport, amely a CEMW-n keresztül tavaly márciusban megvásárolta a Kékkúti Ásványvíz Zrt. részvényeit a francia Nestlé Waterstől.
A tranzakció előtt a Szentkirályi 20 százalék körüli részesedéssel piacvezetőnek számított, a közös tulajdonba került két cég együttesen a piac több mint negyedét uralja. A tavalyi adatok alapján jelentősen nőtt a forgalmuk és az eredményük is. A két cég együttesen 13 százalékos növekedést ért el a múlt évben, ami messze meghaladja a piaci átlagot. Az ásványvízfogyasztás tavaly fejenként 9 literrel 126 literre nőtt, ami egy számjegyű növekedést jelent. A Szentkirályi megnégyszerezte a nyereségét, a Kékkúti pedig mínusz 600 millió forintos veszteség után több mint egymilliárd forint nyereséget ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.