Nem adja fel az Igazi Csíki Sör, annak ellenére sem, hogy a román bíróság jogerősen betiltotta a terméket. A Csíkszereda melletti Csíkszentsimonban működő vállalatot a Heineken Románia még 2014-ben perelte be. A holland multi úgy vélte, a kézműves sör gyártója eltulajdonította szellemi tulajdonát, a Ciuc Premium névre keresztelt főzetet, mivel „a két elnevezés megtévesztően hasonlít egymásra”.
Lénárd András szerint igazságtalanság érte őket. A vállalat vezetője azt mondta lapunknak, nagy örömükre az Európai Belső Piaci Harmonizációs Hivatal (OHIM) eddig kétszer is nekik adott igazat – legutóbb tavaly, december 9-én. A közösségi védjegyeljárásokat lefolytató alicantei hivatal először 2015-ben utasította el a Heineken keresetét, megállapítva, hogy a két termék között sem megjelenésben, sem elnevezéseik kiejtésében, sem tartalmilag nem áll fenn hasonlóság. „Ezt a döntést a bíróság nem vette figyelembe. Ezért most úgy vélik, hogy hamisítunk, és joguk van az eszközeink bezúzására, ami azért is nagy érvágás, mert több fejlesztést is végrehajtottunk, mintegy 10 millió euró értékben” – mondta Lénárd András.
A vállalkozónak meggyőződése, hogy az ügy már rég politikai pályára került. „A magyar nemzetpolitikai érdek az, hogy a határon túli magyarság megerősödjön. Megmaradásának egyik fontos eszköze pedig a munkahelyteremtés” – fejtette ki Lénárd. A vállalkozó elképzelhetőnek tartja, hogy a határ túloldalán azt akarják, ne legyenek a magyar nemzeti öntudatot serkentő és megtartó erejű cégek, munkahelyek.
A manufaktúra alapítója azt mondja, az ő lelkiismerete már csak azért is tiszta, mert nem létezik „csíki sör”. „Ezt a márkát én védtem le először, míg az ő termékük a Ciuc Premium. A Heineken termékneve románról lefordítva sem jelenti azt, hogy Igazi Csíki Sör” – jegyezte meg a 140 embert foglalkoztató vállalkozó. Lénárdék most azt tervezik, igazukat az Európai Unió Bíróságán védik meg, ha egyáltalán addig lábon tudnak maradni. Több millió rekeszt kellene ugyanis megsemmisíteniük, több ezer sörrel feltöltött hűtőjük van kint a piacon, továbbá több hónapra előre legyártatták már a címkéket is. Kérdéses az is, hogy mi lesz a magyarországi piac sorsa, hiszen egyre több bolthálózat és kereskedelmi egység forgalmazza a sört. A folytatásról Lénárd így beszélt: „A nedűt így vagy úgy, ilyen vagy olyan formában, de ezután is eljuttatjuk a kedves fogyasztókhoz.” Ennek jó hátteret adhat az a Heineken elleni tiltakozás, ami Magyarországon is kialakult, két nap alatt ugyanis mintegy 300 ezren írták alá azt az internetes petíciót, amely tiltakozik az ítélet ellen, és nemcsak Erdélyben, de nálunk is egyre többen csatlakoznak a holland multi termékeinek bojkottjához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.