Miután üzletileg sikeres az öt éve 30 millió forintért vásárolt 13 személyes gyorshajó, a Fonyód és Badacsony közt közlekedő Calypso, idén két, egyenként 193 ezer euróba kerülő 20-25 személyes gyorshajót vásárol a Balatoni Hajózási Zrt. (BH), amelyekért az előleget már ki is fizették a horvátországi gyárnak – mondta el a Világgazdaságnak Horváth Gyula, a társaság vezérigazgatója, hozzáfűzve, hogy az első augusztusban, a második szeptemberben érkezik a tóra.
A napokban tárgyaltak Magyarországon az olasz minősítő szervezet, a RINA szakemberei, akik azt is ellenőrzik, hogy a balatoni előírásoknak megfelelően folyik-e a hajók építése. Ez meggyorsítja a magyarországi forgalomba helyezést, így a két, legfeljebb 40 kilométeres sebességre engedélyezett hajó a nyár végén már szállíthatja az utasokat Siófok, Balatonfüred és Tihany között.
Miután a vételárat az átvételig részletekben fizeti a BH, egyáltalán nem mindegy, hogyan alakul a forint árfolyama. A hajóvásárlás ahhoz a 230 millió forintos projektcsomaghoz tartozik, aminek 40 százalékát nyerte el vissza nem térítendő támogatásként a cég. A projekt többi eleme a siófoki mólórekonstrukció 65-70 millió forintba kerülő befejezése, valamint a tihanyi személyhajó kikötő felújítása.
„Csak április nyolcadikán ért véget a tél, úgyhogy jelentős elmaradásban vagyunk. A tavalyi március 15-én és húsvétkor gyönyörű időnk és nagy forgalmunk volt, most pedig havazott a múlt hónap közepén, így egy forint bevételünk sem volt. A húsvéti forgalom pedig a tavalyi negyedét sem érte el, úgyhogy 10 millió forint a forgalomelmaradásunk a két ünnep után” – sorolta Horváth Gyula, aki ennek ellenére a tavalyinál tizedével nagyobb, 2,1 milliárd forintos árbevételt vár az idei évben. Az elmúlt évben a személyhajózás árbevétele 6, a kompjáratoké 9 százalékkal nőtt, így a társaság forgalma a tavaly előtti 1,82 után meghaladta az 1,9 milliárd forintot, és az előzetes adatok szerint a mérleg szerinti eredmény a tervezett 20 millió forint mintegy háromszorosa lett.
A magasabb árbevételi tervet egyebek között arra építette a vezérigazgató, hogy jelentős megrendeléseket szerzett az úgynevezett vízépítő üzletág, amelynek árbevétele a tavalyi 30 millióval szemben elérheti a 150 millió forintot. Így többek között a MÁV-val kötött szerződés alapján olyan munkát is elvégeznek idén, hogy a Fűzfő és Kenese között a vízparton vezetett vasútvonalnak se a víz, se a jég ne árthasson. Miután a cég az üzletággal megnyerte két balatonfüredi strand felújítását, Fonyódon is pályázik hasonló munkára.
A Calypsóval együtt 25 tagú flotta legújabb tagját, a 300 személyes, részben saját kivitelezésű Szigliget motorost szeptember 28-án adták át. A hat öreg vízibusz egyikét – amit a Szigligettel váltottak ki – már eladásra hirdették, míg egy másikat 30 kerékpár szállítására teszik alkalmassá a hónap végéig. A beruházásra az bátorította fel a cégvezetést, hogy tavaly a kompokon szállított kerékpárok száma 24,8 százalékkal emelkedve meghaladta az 53 ezret. Az új szolgáltatás, a túrabiciklisek szállítása május elsején kezdődik Györök és Máriafürdő között. Györök azért jó célpont, mert ott van az Afrika-múzeum, a közelben, Szigligeten pedig a Balatonra, Badacsonyra valamint a Tapolcai medencére néző, nagy látogatottságnak örvendő vár már egészen jó állapotba került az évről évre folytatódó restaurálás révén.
A 2014 és 2020 közti időszakra vonatkozó tervek szerint ugyanakkor a vízibuszokat újabb hajókra cserélné a társaság, de már a közeljövőben szeretnék elérni, hogy a sármelléki repülőtérre ne csak a Keszthelyre és Hévízre, hanem Siófokra és Füredre utazó külföldiek is érkezzenek. A keszthelyi kikötőből gyorshajóval szállítanák a vendégeket a Balaton északi-medencéjének szállodáihoz. A hajóút nem tartana tovább, mint busszal döcögni az északi part településein keresztül, viszont annál jóval látványosabb lenne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.