"Nemzetközi szinten kell gondolkodnunk" - többek között ezt válaszolta arra kérdésre Bogsch Erik, a Richter vezérigazgatója, hogy mi szükséges ahhoz, hogy cége továbbra is állja a piaci versenyt. Emellett a termékportfolió megújítását nevezte meg jelentős tényezőként, amiben kiemelt szerepet kap az innováció. Fasimon Sándor, a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója is a nemzetközi gondolkodást emelte ki annak egyik zálogaként, hogy cége állja a versenyt. Ebben az is segítséget nyújt a cégnek, hogy a MOL több lábon áll (kutatási-termelési, illetve feldolgozás-kereskedelem üzletág).
Dale A. Martin, a Siemens Magyarország elnök-vezérigazgatója az innovációs adaptációs változtatási képességet hangsúlyozta ki abban a tekintetben, hogy a Siemens már közel 170 éves múltra tekint vissza.
„Egyszerre kell aktív és passzív innovációt végrehajtanunk”- ezt már a Microsoft Magyarország vezérigazgatója, Papp István emelte ki a siker kulcsaként. Ezzel arra utalt, hogy a saját termékeik fejlesztése, az akvizíciók mellett arra is szükség van, hogy a különböző ágazatok megújításában is szerepet vállaljanak. Orosz András, a Tesco-Global Áruházak Zrt. országos marketing vezetője saját cége vonatkozásában úgy írta le az innováció jelentőségét, mint amellyel képesek megfelelő módon a változó fogyasztói szokásokat lekövetni.
Arra a kérdésre, hogy mit tehetne a kormányzat azért, hogy növelje a hazai cégek versenyképességét mind az öt cégvezető a szabályozási környezet kiszámíthatóságának biztosítását emelte ki legfőbb szempontként.
Bogsch Erik elmondta: az adópolitika összességében kedvező a cégek számára, a jobb tervezhetőség érdekében azonban kiszámítható gazdaságpolitikára van szükség.
„Az a legfontosabb hogy tudjam, mi lesz 5-10 év múlva, mert ha most beruházok, akkor az majd csak akkora hoz eredményt” – tette hozzá Fasimon Sándor. A MOL ügyvezető igazgatója egyben azt is elmondta, hogy a természettudományi képzés terén szükség van a kormányzat támogatására, például a vegyészmérnökök képzésében, hogy ki tudják szolgálni a szektor igényeit.
Dale A. Martin a kiszámíthatóság mellett azt is szükségesnek tartja garantálni a kormányzat részéről, hogy egyforma feltételek érvényesüljenek a piaci szereplők számára.
Papp István szerint a kormányzatnak arra kell ösztönöznie a hazai cégeket, hogy fejlesztéseikben az innovációra tegyék a fő hangsúlyt. A Tesco országos marketingvezetője azt emelte ki a hazai szabályozási környezettel kapcsolatban, hogy a „kés mindig ott van a kiskereskedők torkán”, miután egymást követő két évben nem lehetnek veszteségesek. Szerinte az is fontos lenne, hogy aktív párbeszéd alakuljon ki a kormányzattal, és így már az adott döntések előkészítő szakaszában be lehetne vonni a cégeket.
Rendkívül erőteljesen megnőtt azoknak a vállaltoknak az aránya, amelyeknél a fenntarthatóság stratégiai kérdéssé vált – mondta Salgó István, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke a Világgazdaság konferenciáján. Megváltozott a munkavállalókhoz való viszony. A boldog és egészséges munkavállaló csökkenő költséget és nagyobb bevételt jelent. Egy amerikai tanulmány szerint azok a cégek, amelyek figyelembe vettek fenntarthatósági szempontokat is, vagyis fenntarthatóbban működnek, azoknak a befektetéseik jobban megtérülnek. Az Y-generáció a Morgan Stanley tanulmánya szerint sokkal inkább választalan olyan céget, amelyik környezettudatos és szociálisan érzékeny..
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.