A sürgősségi ellátás egészére a rendszertelenség jellemző, ennek a jelei látszanak időről időre az Országos Mentőszolgálatnál is - állítja a társaság elnöke. Berényi Tamás szerint a mentők, az utóbbi években a betegszállítással, irányítással, oktatással megnövelt feladataikhoz képest, bizonyosan nem rendelkeznek minőségében és mennyiségében megfelelő humánerőforrással, illetve a szükséges tárgyi feltételekkel. Különösen a közép-magyarországi régióban nagy a baj, itt jószerivel a szerencsén múlik egy akut beteg sorsa – fogalmazott.
A közelmúltbeli eset, amikor egy budapesti nőhöz 68 perc alatt ért ki a mentő, és a késlekedés a beteg életébe került, igazolja az elnök szavait. Ennek nyomán, illetve „a közép-magyarországi régióban tapasztalt anomáliák” miatt bízták meg a Mentőszolgálat egykori főigazgatóját, Göndöcs Zsigmondot: javasoljon olyan intézkedéseket, amelyek rövid távon is javítják a hatékonyságot, de a hosszú távú biztonságos működést is megalapozzák. Erre több hónap áll Göndöcs Zsigmond rendelkezésére, aki azonban – amint lapunknak elmondta - bízik abban, hogy „különböző szervezési intézkedésekkel” már a közeljövőben olyan szinten sikerül növeli a fővárosi mentőkapacitást, hogy az ide rendelt Pest megyei mentőegységeket fokozatosan visszaengedhetik eredeti állomáshelyükre. A szakember hozzátette: az egész országra vonatkozóan folyik egy feladat- és kapacitás-felülvizsgálat, amelynek nyomán kiderül, mely területeken több mint elegendőek, illetve hol elégtelenek a rendelkezésre álló erőforrások.
A Mentőszolgálat az elmúlt években 11 milliárd forintnak megfelelő uniós támogatást nyert el 22 új mentőállomás építésére, 60 felújítására, valamint 4,1 milliárdot a mentésirányítási rendszer fejlesztésére. A szakemberhiány mérséklésére pedig - csaknem 200 millió forint uniós támogatással – egy új munkakört kreáltak: a mentőápolói és gépjármű-vezetői kompetenciákat egyaránt megkívánó mentőtechnikusit. Sokszor ugyanis azért nem tudnak mentőautót indítani, mert szabadság, betegség vagy felmondás miatt a mentőegységből hiányzik a gépjárművezető, a mentőápoló vagy a mentőtiszt/mentőorvos.
Az Országos Mentőszolgálatnál jelenleg 7735 közalkalmazott dolgozik, és amint azt a szaktárca parlamenti államtitkára egy írásbeli kérdésre közölte: az eset- és mentőgépkocsik jelenlegi mennyisége is garantálja a mentés biztonságos ellátását. Rétvári Bence hozzátette: idén 19,7 milliárd forintot fordítottak az OMSZ dolgozóinak személyi juttatásaira, jövőre erre több mint 20 milliárd forint jut majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.