Ez az összeg mindössze 61,1 százaléka az ez évi költségvetésnek. Ez azért különösen aggasztó, mert a 2011. évi források is csak válságmenedzselésre voltak elegendőek, ugyanakkor a 2012. évi tervezetben szereplő összeg a korábbiakhoz képest szélesebb szolgáltatáspaletta finanszírozását célozza.
Arról is tájékoztatták a minisztert, hogy a szenvedélybetegek és pszichiátriai betegek közösségi ellátása keretében ebben az évben 9400 kliensről 154 szolgáltatás gondoskodott, éves szinten átlagosan fejenként 182 766 forint felhasználásával. Ha változatlan marad a költségvetési tervezetben szereplő összeg, jövőre 3666 kliens ellátatlan maradhat.
Különösen is igaz ez az állítás annak ismeretében, hogy az Országos Pszichiátriai Neurológiai Intézet bezárását a gondozóhálózat fejlesztése nem követte, az Országos Pszichiátriai és Addiktológiai Intézet felállítása késlekedik, így a pszichiátriai és szenvedélybetegek ellátása a pszichiátriai gondozók mellett döntően a közösségi ellátás keretein belül, a civil ellátók domináns szerepvállalásával valósul meg. A közösségi alapú, otthon közeli szolgáltatásokat az új szolgáltatási törvénytervezet is prioritásként kezeli.
Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a „A kábítószer-fogyasztás megelőzésével kapcsolatos feladatok” finanszírozására mindössze 300 ezer forintot irányoz elő a költségvetés-tervezet, ami szintén drámai csökkenést jelent a 2011. évihez képest. Ez különösen azért is problematikus, mert komolytalanná teszi az Új Nemzeti Drogstratégiai tervezetben magasan priorizált egészségfejlesztési, prevenciós tevékenység megvalósíthatóságát, illetve hiteltelenné általában a stratégiában megfogalmazottakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.