A hazai síneken korábban egyáltalán nem vagy csak nagyon régen látott járművek beszerzése indulhat meg ebben az évben. Ezek egyike az emeletes vonat. Igaz, a MÁV csak azt jelezte a kiírásában, hogy negyven nagy kapacitású, azaz legalább hatszáz üléses motorvonatot venne, ám ez az utasszám csak emeletes vonattal teljesíthető, különben olyan hosszú szerelvény kellene, ami (kis túlzással) kilóg a nyílt pályára.
A sínen majd nyolc jármű futhat, ezek beszerzésére 10 milliárdos keret áll rendelkezésre. Ezen felül még 4 dízel-villamos (hibrid) üzemű jármű szállítására nyílik mód. Egy járműnek legalább 138, és legfeljebb 198 férőhelyesnek kell lennie, ebbe a járművenként 2-4 mozgássérült ülés nem számít bele. A 8 és az opcionális 4 járműre azonos műszaki és szerződéses feltételek vonatkoznak. Az ajánlatokat beadási határideje február 8. 9 óra, ezt követően az ajánlatokat már bontja is a MÁV. A tram-train a két, említett városon belül villamos pályán, azon kötött vasúti sínen közlekedne. Üzemeltetője a MÁV-Start lesz.
Újdonság várható attól is, hogy idéntől a MÁV felel a tavaly hozzá került HÉV-hálózat fejlesztéséért. Nem kizárt, hogy az e célra létrehozott BHÉV társaság egyes vonalain nagyvasút, másokon metró közlekedik attól függően, hogy a fejlesztések milyen más projektekhez igazodnak. A Budapest–Belgrád-vasútberuházás például érintheti a ráckevei HÉV-et, a főváros pedig korábban azt vizsgálta, hogy összeköthető-e metróval Budapest és a gödöllői HÉV. Döntés még nincs.
A vasúti pályák építéséért, fejlesztéséért (is) felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) jelenleg 10 vasúti projekten dolgozik, és kilencet éppen előkészít. Folyamatban van például a Budapest–Esztergom vonal villamosítása, több más vonal felújítása, illetve ETCS vagy ETCS 2 vonatbefolyásoló informatikai irányítórendszerrel való felszerelése. A tervek között szerepel többek közt a budapesti 14-es villamos és az angyalföldi vasútállomás közvetlen kapcsolatának megteremtése és a ferihegyi vasút (Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) kötött pályás kapcsolatának előkészítése. 2017-ben indul a GSM-R fejlesztések II. üteme, amelynek során 956 kilométeren épül ki egy olyan, már az európai szabványoknak is megfelelő vasúti kommunikációs rendszer, amellyel Magyarország csatlakozhat az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszerhez (ERTMS). A további tervek Érdet, Székesfehérvárt, a Rákos–Hatvan-, valamint a Kelenföld–Pusztaszabolcs–Százhalombatta, végül a Szajol–Debrecen vonalat érintik. Debrecenben intermodális központ létesül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.