A BP/Aral, az Esso, a Jet, a Shell és a Total társaságok kerültek első körben a német kartellhivatal látókörébe, a bonni versenyhatóság azokat a jelzéseket vizsgálja, amelyek szerint "az Ötök" az üzemanyagot rendszeresen beszerzési ár alatt adták el meghatározott töltőállomásoknak, azért, hogy ily módon szabaduljanak meg a független ajánlattevőktől.
A konszernek ezen kívül állítólag magasabb árakat is követeltek a szabad töltőállomásoktól, mint a saját végső vevőiktől. A vizsgálat arra kis kitér, hogy a cégek hálózata tiltott befolyást gyakorol-e a partnereként működő töltőállomásokra. "Ez jelzés a nagy Ötöknek, hogy a panaszokat komolyan vesszük" - jelentette ki Andreas Mundt, a német kartellhivatal elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak.
Mundt megfogalmazása szerint ezzel még nem tudnak véget vetni az autóvezetők "kizsákmányolásának", feladatuk, hogy javítsák a versenyt, ettől pedig nem várható közvetlenül az árak csökkenése.
Közben Philipp Rösler szövetségi gazdasági miniszter bejelentette, hogy a piaci jobb megfigyelése érdekében a konszernek kötelesek rendszeresen jelentést tenni a beszerzési és a végfogyasztói árakról, egészen a finomítót kiindulva.
A Forsa intézet felmérése szerint a megkérdezett német polgárok 67 százaléka jelezte, hogy a magas benzinárak miatt takarékoskodik az üzemanyaggal. 40 százalék állította, hogy gyakrabban állítja le autóját a helyzet miatt, 28 százalék pedig többet közlekedik kerékpárral. A tömegközlekedést 15 százalék preferálta az autóval szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.