Sokak szerint jól jöhet a hazai üzemanyag-kiskereskedőknek a felfelé kúszó benzin- és dízelár. Csakhogy e társaságoknak a bevételük mintegy kétharmadát (adótartalmát) továbbítaniuk kell a költségvetésnek, ki kell fizetniük a nagykereskedőket, közben pedig zsugorodik a piacuk. Vajon nyernek-e még így is az elszabadult benzin- és dízelárakon? Ha nem, akkor hogyan reagálnak az egymást követő árcsúcsokra, s nem tudnak-e, nem akarnak-e azokból ők maguk is lefaragni valamicskét?
A Világgazdaság által megkérdezett társaságok vagy kitértek az árrésük alakulására vonatkozó kérdés elől, vagy kijelentették, hogy nem nyertek, nem is nyerhettek az üzemanyag-dráguláson. „Mivel a nagykereskedelmi árak változását követik a kiskereskedelmiek, társaságunknak a kiskereskedelmi árak emelkedése nem jár árrésnövekedéssel, hiszen a nagykereskedelmi árak emelkedésével beszerzési költségeink is nőnek” – magyarázta például Nagy István, az Agip Hungária töltőállomás hálózati igazgatója. A Shellnél ehhez hozzátették, hogy emiatt a közel 10 százalékos iparági volumen-visszaesés a kiskereskedelmi bevételek csökkenését is jelentette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.