Áremelés. Az évet 311 forintos benzin- és 295 forintos gázolajárral kezdtük, és 361, illetve 351 forintos fogyasztói árral zárjuk, miután szerdától öt forinttal nő a benzin, és hattal a gázolaj ára. Ez utóbbi esetében a – hétfői hivatalos 278,53 forintos euróárfolyamon átszámítva – 1,260 eurós kiskereskedelmi árat jelent, vagyis a gázolaj továbbra is nálunk lesz a legdrágább a környező országokkal összehasonlítva.
Ez pedig oda vezet, hogy a „kereskedelmi” gázolajár január elsejei bevezetését követően továbbra is külföldön fognak tankolni a fuvarozók – mondta lapunknak a NiT Hungary ügyvezető főtitkára, Dittel Gábor.
Emlékezetes, július elején jelentette be Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter és a Waberer’s Holding elnök-vezérigazgatója, hogy a Nemzeti Öszszefogás Fuvarozói Fórum (NÖFF) járműveit nem külföldön töltik fel üzemanyaggal a második fél évben, hogy annak 2 milliárd forintot elérő jövedékiadó-hányada az árvízkárosultakat megsegítő alapot gazdagítsa. A NÖFF tíz tagvállalata az első hat hónapban 20 millió liter gázolajat tankolt külföldön, jórészt Ausztriában. Ennek a mennyiségnek a „hazahozatala” több mint 100 milliós többletköltséget okozott nekik, ezért azt kérték, a kormány tegye lehetővé, hogy a fuvarozó cégek január elsejétől literenként bizonyos összeget visszaigényelhessenek a 97,35 forintos jövedéki adóból. A parlament végül a közelmúltban 6,5 forintot szavazott meg.
Azóta azonban folyamatosan nő az árszint – és elemzők szerint ez a tendencia folytatódik jövőre is –, ezért Dittel Gábor úgy látja, az a 6,5 forint nem teszi érdekeltté a magyar fuvarozókat abban, hogy itthon tankoljanak. Még azzal együtt sem, hogy a NiT Hungary tagjai által kiváltott Mol-kártya 8,4 forintos kedvezményt jelent a listaárból. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.