A rangos eseménnyel a társaság hagyományt kíván indítani. Tíz kategóriában hirdettek eredményt az összesen 59 termékkel pályázó készülékgyártók között.
Pál Norbert, az E.On Energiaszolgáltató Kft. ügyvezetője a díjátadón elmondta: „Az energia hatékonyabb felhasználása a környezet védelmének egyik alapja, ezért mindannyiunk közös érdeke. Az E.On Energiatakarékossági Díjat azzal a céllal hoztuk létre, hogy segítsünk ügyfeleinknek minél kedvezőbb fogyasztású készülékeket vásárolni, ezzel ugyanis nemcsak a környezetet, hanem saját pénztárcájukat is kímélik. A díjnyertes készülékek használatával éves szinten akár több tízezer forint energiaköltséget is megtakaríthatnak.”
A vizsgálat során az E.On megbízásából a TÜV Rheinland csoporthoz tartozó Magyar Elektrotechnikai Ellenőrző Intézet szakértői a készülékek átlagos felhasználási szokásait modellezték, és ennek alapján értékelték azok energiafogyasztását. Az eredményekből kiderül, hogy a győztes készülékekkel a vásárlók is nyernek, méghozzá nem is keveset: az első helyezett mosógéppel 5-6, a hűtővel 7-8, a grilles mikrosütővel közel 10, a porszívóval pedig akár 15 ezer forintot takaríthatnak meg évente. A plazma- vs. LCD-tévé vitatémában is érdekes eredményt hozott az E.On Energiatakarékossági Díja: kiderült ugyanis, hogy a hasonló képernyőméretű plazmatévék nem fogyasztanak többet, mint az LCD-televíziók, sőt a legtakarékosabb plazmakészülék normál üzemmódban kevesebbet fogyaszt, mint a legtakarékosabb LCD-tévé.
Pál Norbert a sajtótájékoztatón hozzátette: „Egy átlagos magyar háztartás évente körülbelül 2200 kilowattóra energiát fogyaszt. Ha ezt az értéket a 3,8 millió háztartásban csak 100 kilowattórával sikerülne csökkenteni, az országos szinten 380 gigawattóra megtakarítást jelentene. Ez az energiamennyiség elegendő lenne például Pécs egyévi teljes áramigényének a fedezésére. Az E.On ezentúl minden évben meg kívánja hirdetni az energiatakarékossági díjat, hogy ügyfeleinek ezzel is segítséget nyújtson az energia minél hatékonyabb felhasználásához.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.