Hétfő esti értesülések szerint megerősítette korábbi ajánlatát az osztrák-kanadai beszállítói konszern, az orosz Sberbankkal és a GAZ autógyárral együttműködő Magna, új ajánlatot nyújtott be a Riplewood amerikai pénzügyi befektető belga leányvállalata, a belga RHJ International (RHJ) és pályázott a kínai BAIC autógyár is.
Mindezt az Opel anyavállalata, a General Motors is megerősítette, különös tekintettel arra, hogy az amerikai konszern hétfő estében jelölte meg a pályázatok végleges benyújtásának határidejét.
Ulrich Wilhelm német kormányszóvivő hétfő este ugyancsak alátámasztotta a három hivatalos pályázat beérkezését, és közölte: a kormány az elkövetkező napokban értékeli azokat és a General Motors-szal együttműködve dönt.
Korábban a Financial Times Deutschland című üzleti napilap arról számolt be: az elsősorban a General Motors válsága miatt súlyos helyzetbe került németországi autógyár 2003 és 2007 között csaknem 2 milliárd eurós veszteséget halmozott fel. Az újságnak nyilatkozó német kormánytisztviselők elismerték: tudtak arról, hogy az Adam Opel GmbH az említett időszakban pontosan 1,861 milliárd eurós veszteséget írt le. Sőt a tudósításból kitűnt: a General Motors leányvállalata egyedül 2001-ben és 2002-ben volt nyereséges, ezzel szemben 1999-ben és 2000-ben szintén veszteséget halmozott fel. A 2008-ra vonatkozó adatok még nem állnak rendelkezésre.
A most nyilvánosságra került adatok kényes helyzetbe hozták a német kormányt. Bármelyik potenciális beruházó is legyen az Opel új tulajdonosa, az ügylethez szükség van az állami garanciavállalásra, amit az Európai Bizottság csak "egészséges vállalat" esetében engedélyez. Azaz a kormánynak bizonyítania kellene, hogy az Opel az elmúlt években "egészséges" volt, amit a szóban forgó adatok igen csak megkérdőjeleznek. Ebben az esetben pedig az Európai Bizottság megtilthatja az állami hitelt vagy a garanciavállalást. Ráadásul a német kormány a garanciavállalásra vonatkozó korábbi ígéreteit azzal támasztotta alá, hogy az egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező német autógyár adósságok nélkül került bele a válságba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.