Mától elvileg Orangeways buszoknak kellene szállítaniuk az utasokat a budai Várban, de ennek egyelőre semmilyen jele sincs. Információnk szerint vállalásainak a cég aligha tud eleget tenni, emiatt elbukja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-vel megkötött szerződését, és még az sem biztos, hogy ennyivel megússza.
Az Orangeways Hungária Kft. 25, valamint opcionálisan további 10 dízelmidibusz beszerzésére és üzemeltetésére nyert jogot egy 2015-ös közbeszerzési pályázaton. A szerződés szerint az Orangewaysnek 2016. március 16-ig kellett volna bemutatnia gyártópartnere, a Rába S91 típusú dízelmidibuszának típusengedélyét, ezt azonban a megrendelő BKK Zrt. szerint nem tette meg. Amennyiben az Orangeways pénteken „nem kezdi meg az eredeti szerződésben vállalt feltételeknek megfelelő teljesítést, úgy a BKK eláll a szerződéstől” – közölte a közlekedésszervező. A 2015. június 3-án aláírt szerződés értelmében az első öt járművet a szerződéskötést követő tizedik hónap első napján forgalomba kellett volna állítani, majd kéthavonta újabb öt járművet kellene bővíteni a várbuszok flottáját. A BKK szerint áprilistól ketyeg az óra, az Orangeways szerint viszont május 1. a teljesítés határideje. Lapzártánkig az Orangeways Hungária Kft.-től nem kaptunk választ, a BKK pedig csütörtökön lakonikusan annyit közölt lapunkkal, hogy „a kiszabott határidő még nem járt le”, ami mindkét dátum esetében igaz is.
Az ügyben mindenki a másikra mutogat. A Rába megkötötte ugyan a szállítási szerződést az Orangewaysszel, de arra várt, hogy partnerük teljesítse is az abban foglaltakat és a finanszírozás is rendeződjön – ezt közölte hónapokkal ezelőtt lapunkkal a Rába. „Az Orangeways rendelkezik a forrással, amit a finanszírozó NHB Növekedési Hitel Bank Zrt. be is mutatott a BKK-nak” – mondta lapunknak korábban Kovács Miklós, a családi tulajdonban lévő Orangeways-csoport vezérigazgatója. Kovács szerint az NHB egy típusengedélyt kért a Rábától, amelyet a cég nem adott át, ezért feneklett meg a projekt. A Rába nem nyilatkozott, így pontosan nem tudni, mi állt a háttérben, ahogy azt sem, milyen jogkövetkezménye lesz a szerződés nem teljesítésének, és mennyit bukik a cég. Mindenesetre ha az Orangeways nem szállítaná le a buszokat, akkor a BKK lehívhatja a bankgaranciát, egy képlet alapján kiszámított bánatpénzt. A helyzet mentésére az Orangeways a török Karsan buszokkal akarta a kiváltani a Rábákat. Kovács szerint a finanszírozó NHB elfogadná fedezetül ezeket a buszokat. Ehhez azonban a BKK-nak is bele kellett volna egyeznie, és ezt vélhetően nem sikerült elérni.
Egy ideje tehát már lehetett tudni, hogy gond lesz a teljesítéssel, de a BKK nem nyugtalankodott, hisz október végén még azt válaszolták: nincs információjuk arról, hogy a szerződés teljesítése veszélyben lenne. Az Orangeways részéről sem érkezett ilyen jellegű tájékoztatás.
Budapesten a világ leghosszabb villamosa
Tegnaptól már közlekedik a meghosszabbított 1-es villamos vonalán a CAF-szerelvény, nyárig további tizenegy jármű is forgalomba áll a közelmúltban felújított és meghosszabbított vonalon. A világ leghosszabb villamosából 12 áll üzembe, közülük egy kivételével már mind Budapesten van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.