A Nemzeti Távközlési Gerinchálózatra (NTG) csatlakozott állami intézmények 2015 márciusától a kimenő- és bejövő hangforgalmukat is a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. rendszerén keresztül bonyolíthatják le, és így jelentős költségeket takaríthatnak meg - derült ki a fejlesztést közösen megvalósító NISZ és a Kormányzati Eseménykezelő Központ keddi sajtótájékoztatóján Budapesten.
Teller Gábor projektvezető kiemelte, hogy sikeresen zárult az a közbeszerzés, amely lehetővé teszi a rendszer kiépítését. A nyertes a Deverto Rendszertechnika Zrt. lett, amely 372 millió forintból valósítja meg a beruházást. A projektvezető elmondta, hogy korábban számos intézményben külön, piaci szolgáltató kezelte a bejövő hívásokat, a fejlesztésnek köszönhetően azonban nemcsak a kimenő, hanem a bejövő hívásokat is a NISZ rendszerén keresztül kezelhetik, így azok egy kézbe kerülnek.
A tervek szerint a csatlakozó intézmények a jelenlegi, piaci árszabásnál kedvezőbb percdíjakkal számolhatnak.
Teller Gábor ismertette, hogy a rendszer induláskor várhatóan 65 000 előfizetőt tud kiszolgálni, és egyidejűleg 12 500 hívás kezelésére képes.
A hangplatform fejlesztése fontos része a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG) tavaly decemberben indult fejlesztésének. Az NTG biztosítja a kormányzati intézmények adat- és hangszolgáltatását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.