BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A 2001: Űrodüsszeiával harcol a Samsung az Apple ellen

Érdekes fordulatot vett a Samsung és az Apple közti szabadalmi vita: a Samsung állítása szerint nem az Apple találta ki a táblagépet, a készüléket már egy 1968-ban megjelent filmben is használták a színészek.

A Kaliforniában zajló szabadalmi per egyik bizonyítékaként mutatta be a dél-koreai technológiai óriás az 1968-ban bemutatott 2001: Űrodüsszeia című klasszikust, amelyben a szereplők billentyűzet nélküli számítógépet használtak. A Samsung ezzel azt akarta bizonyítani, hogy a táblagépeket nem az Apple találta fel, így nem állíthatja azt, hogy az ő készülékét másolták le a Galaxy Tab piacra dobásakor.

Az Apple hónapokkal ezelőtt kezdődött peres vitájában azzal vádolja a Samsungot, hogy ellopta az Apple tablet dizájnt, s a Galaxy termékcsaládjával az iPad és iPhone készülékeket másolja, s kezdeményezte a Samsung-tablet betiltását. A két gyártó Európában is egymásnak esett. Apárhuzamra a szabadalmi ügyekben egyik legjáratosabb szakértőt Florian Müller bukkant, aki maga is egyszerrre 19 szabadalmi perben vesz részt különböző országokban.

A szabadalmi ügyekben illetékes düsseldorfi bíróság a közlemúltban be is tiltotta a Samsung Galaxy Tab 10.1 forgalmazását Hollandiát kivéve az egész Európai Unióban. A döntéssel kapcsolatban azonban több kétely merült fel. Egyebek mellet az, hogy az Apple a bizonyítékok között sorolt fényképen módosította a Galaxy Tab mértarányait, hogy az még jobban hasonlítson az iPad-re. Néhány nappal később a bíróság a hatáskör kérdésességére hivatkozva feloldotta a forgalmazási tilalmat, s csak Németországban marad fenn a korlátozás.

Az Apple szerint, annak ellenére, hogy a Samsung a filmjeleneteket bizonyítékként állította a bíróság elé, a tableteket az iPad megjelenéséig nem ismerték a piacon. Állítja, a dél-koraiak az „Apple ikonikus termékéből próbálnak üzletet csinálni”.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.