Információink szerint Magyarországon a legolcsóbb 3D-s tv ára félmilliónál kezdődik, de egyes képernyőméretekért egy-két milliót is kérhetnek a kereskedők. Az amerikai piacon, ahol a legelsők között dobják piacra ezeket a készülékeket, az átlagár az idén meghaladja az 1770 dollárt, szakértők szerint viszont öt év múlva ez az árszint már alig megy 800 dollár fölé.
Középtávon viszont már jóval nagyobb lehet a gyártók várakozása. Az elemzők egy része a háromdimenziós technológia hatását az iparág fejlődésére egyenesen azzal veti össze, amit annak idején a fekete-fehér technológiáról a színesre való átmenet jelentett. Míg piackutatói jelentések szerint ezekből a készülékekből az idén világszerte több mint négymillió darab találhat gazdára, 2015-ben pedig ez a mutató elérheti a 80 milliót is, ez évi 80 százalékos piacbővülést feltételez. Az LG Electronics elnökhelyettese a napokban azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy a dél-koreai cég már az idén közel egymillió darab tévét tervez eladni, lefedve ezzel a teljes 3D-s tv-piac egynegyedét.
Nem elég azonban az eszközöket piacra dobni, legalább ilyen fontos a megfelelő tartalmak megléte is. Ezekre néhány tévécsatorna – köztük a DirecTV, a BSkyB és a SkyLife – ígéretet is tett. Addig pedig maradnak a 3D-s Blu-ray filmek, ami fellendítheti az erre alkalmas lejátszók forgalmát is. További tartalmat hozhatnak a 3D-s játékok, ezekből az idén már több mint százféle megjelenése várható világszerte.
A technológia körül azonban vannak még kérdőjelek, ezek egyike a speciális szemüveg, a három dimenzió átélése ugyanis e nélkül ma még nem megy. Észszerű lenne, ha a gyártók úgy terveznék ezeket a kiegészítőket, hogy azok többféle márka készülékeihez is használhatók legyenek. Még vita van azon is, hogy ezekért a látóeszközökért kelljen-e külön fizetni. Itthon ilyen és olyan változatra is készülnek a kereskedők.
„A hálózati egységeinkben április végétől kaphatók az első 3D-s készülékek. A legszélesebb választékot a Samsung adja, köztük egy olyan modellt is, amely képes a kétdimenziós adásokat 3D-ben megjeleníteni. Az első szállítók között ott lesz a Panasonic, az LG és a Philips is. A képernyőméret 40-től 63 colosig terjed, az árak is ennek arányában változnak, a legolcsóbb modell félmillió forintba kerül. A gyártók egy vagy két szemüveggel szállítják a készülékeket, de lesz külön is megvásárolható 20 ezer forintért.”
Szánthó Balázs, A Media Markt koncepciómenedzsere
„Már belistáztuk az első modelleket, így április elejétől kezdődik az áruházak ellátása. Előbb a Samsung és a Panasonic, majd a Philips, később a Sony is szállít 3D-s modelleket. A 40 colostól az 55 colosig lesz elérhető a képernyőméret-választék. A legelső árpozíciók félmilló forint körüli kategóriában indulnak, de májustól jönnek az olcsóbb 300–400 ezer forint közötti típusok is. Nem gondoljuk, hogy a foci-vb-re az árak jelentősen csökkennének ebben a kategóriában. Legalább egy évet kell várni a kereslet érezhetőbb felfutására is.”
„A hálózati egységeinkben április végétől kaphatók az első 3D-s készülékek. A legszélesebb választékot a Samsung adja, köztük egy olyan modellt is, amely képes a kétdimenziós adásokat 3D-ben megjeleníteni. Az első szállítók között ott lesz a Panasonic, az LG és a Philips is. A képernyőméret 40-től 63 colosig terjed, az árak is ennek arányában változnak, a legolcsóbb modell félmillió forintba kerül. A gyártók egy vagy két szemüveggel szállítják a készülékeket, de lesz külön is megvásárolható 20 ezer forintért.”
Szánthó Balázs, A Media Markt koncepciómenedzsere
„Már belistáztuk az első modelleket, így április elejétől kezdődik az áruházak ellátása. Előbb a Samsung és a Panasonic, majd a Philips, később a Sony is szállít 3D-s modelleket. A 40 colostól az 55 colosig lesz elérhető a képernyőméret-választék. A legelső árpozíciók félmilló forint körüli kategóriában indulnak, de májustól jönnek az olcsóbb 300–400 ezer forint közötti típusok is. Nem gondoljuk, hogy a foci-vb-re az árak jelentősen csökkennének ebben a kategóriában. Legalább egy évet kell várni a kereslet érezhetőbb felfutására is.” -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.