BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Böngészés közben is figyel minket a Facebook

A Facebook útnak indítja a böngészési szokásokon alapuló reklámozási rendszert, amellyel a remények szerint pontosabban elérik majd a cégek a potenciális vásárlóikat.

A Facebook ígérete szerint a böngészés megfigyelésén alapuló reklámozás pontosabb és hatékonyabb elérést tesz lehetővé. A Facebook Exchange néven elinduló aloldalon a leendő reklámozók gyakorlatilag licitálnak majd azért, hogy a számukra legjobb ügyfélnek tűnő felhasználónak mutathassák meg hirdetéseiket.

Mike Stiles, a Vitrue közösségi marketing cég vezetője a CNN-nek elmondta: a Facebook új szolgáltatása leginkább a Google AdWords rendszerére hasonlít majd. "A dolog lényege, hogy a reklámozó és a vásárlójelölt is boldog azzal, amit kap" – összegez Stiles. A világ legnépszerűbb közösségi portálja jelenleg a felhasználók profiljai és like-jai alapján válogatja ki a célzott reklámokat az új modell azonban ennél sokkal nagyobb pontosságot tesz lehetővé.

A Facebook megjegyzi, hogy a felhasználók leállíthatják a reklámozási szolgáltatást az oldalon vagy a sütik tiltásával. Emellett a hirdetésekre vonatkozó jelenlegi szabályrendszer is megmarad, a portál pedig nem adja tovább az adatokat harmadik félnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.