Az idei év azonban komoly változásokat hozhat a piacon, amely a fejlődést is felgyorsíthatja. A nagy szereplők megjelenése értelemszerűen megnöveli a forgalmat, de fontos járulékos hatása is lehet, hiszen új vásárlói kört is az internetre csábíthat. Kétségkívül az év egyik legfontosabb történése, hogy a Tesco is megkezdte az online értékesítést. Az üzletlánc ugyan egyelőre visszafogottan végzi ezt a tevékenységet – csak Budapesten szállít ki egy néhány autóból álló flottával – és értesüléseink szerint a közeljövőben komoly területi növekedést nem is tervez.
Középtávon azonban jelentős hatással lehet a magyarországi e-kereskedelmi szektorra, egyrészt a cégnél keletkező forgalom, másrészt a netes vásárlással megismerkedő új fogyasztói kör révén. A kiskereskedelemből ismert áruházláncok egyébként a jelek szerint egyre inkább felfedezik maguknak a világhálót, hiszen a CBA is értékesít már a weben keresztül, és piaci hírek szerint az Auchan is fontolgatja, hogy nyit a net felé.
Tovább színesítheti a hazai e-kereskedelmi piacot a világ legismertebb webáruháza, az Amazon megjelenése. A cég a régióban már több országban értékesít, Pozsony mellett jelentős logisztikai központot hozott létre, és már a múlt évben felröppent a hír, hogy Magyarországon is megjelenik, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor.
Bár a hazai internetes boltok forgalmának háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezett, elég jelentős, körülbelül 20 százalékos az ár-összehasonlító oldalak szerepe – derül ki az eNet és az Árukereső.hu felméréséből. A kutatás adatai alapján a forgalmuk felpörgetésére a keresőoptimalizálást, illetve az ár-összehasonlító oldalakat használják az e-kereskedők. A legnagyobb hazai online kereskedők száz százaléka kommunikál vásárlóival a Facebookon keresztül, de még a legkisebb méretű, évente 5 millió forintnál kisebb forgalmat elérő cégek 78 százaléka is él ezzel a lehetőséggel.
A netes kereskedők az online térben már bevált megoldásokat igyekeznek átvinni a mobilplatformra, és így bővíteni ügyfeleik számát. Az intelligens mobil eszközök elterjedése még komolyabb lehetőségeket tartogat a hagyományos üzletek számára, hiszen általuk hasznosítani tudják a digitális világ vívmányait. – tette hozzá Kis Ervin Egon. A tendencia fontosságát jelzi az is, hogy a szervezet május eleji konferenciájának is a smart commerce lesz a középponti témája.
A netes kereskedők az online térben már bevált megoldásokat igyekeznek átvinni a mobilplatformra, és így bővíteni ügyfeleik számát. Az intelligens mobil eszközök elterjedése még komolyabb lehetőségeket tartogat a hagyományos üzletek számára, hiszen általuk hasznosítani tudják a digitális világ vívmányait. – tette hozzá Kis Ervin Egon. A tendencia fontosságát jelzi az is, hogy a szervezet május eleji konferenciájának is a smart commerce lesz a középponti témája.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.