A tavalyi 5,9 millió után az idén várhatóan 19 millió, internetkapcsolatra képes hordható okoseszközt adnak majd el világszerte a Berg Insight elemzése szerint. A piackutató cég prognózisa alapján a következő öt évben évente átlagosan 54,7 százalékos fejlődéssel lehet számolni ebben a szegmensben, és 2019-re az eladott készülékek száma megközelíti a 170 milliót. A legtöbb felhasználó a különböző sporttevékenységek monitorozására is képes, komplex edzésprogramok megvalósítását is támogató eszközöket keresi, az idén várhatóan 13 millió, ebbe a kategóriába tartozó karpántot, okoskarkötőt értékesítenek. A Berg Insight elemzői azt valószínűsítik, hogy a sporttevékenységeknél használt viselhető okoseszközökből 2019-ben 42 milliót adnak majd el.
Bár ezt a szegmenst egyelőre a Fitbit, a Jawbone és a Garmin uralja, a világ vezető okostelefongyártói is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a hordható készülékekre. Olyan nagy szereplők jelentek meg a piacon, mint a Samsung, az LG, a Huawei, a Sony, a Microsoft, illetve a Xiaomi.
Ugyanakkor egyre komolyabb kihívást jelentenek ezeknek a készülékeknek az okosórák, amelyekbe szintén kezdik beépíteni a sportolást támogató képességeket. Az idén számos gyártó lépett piacra új, az Android Wear operációs rendszert használó modellekkel, a szegmens legkorábbi szereplőjének, a Samsungnak többek között már a Sony-val, az LG-vel, a Motorola-val is meg kell küzdenie. Ráadásul jövőre érkezhet az Apple saját készüléke, ami szintén alaposan megmozgathatja majd a piacot.
Az okosórák jelenleg is a második legnagyobb kategóriát képviselik a hordható eszközök között, azonban a prognózis szerint 2019-re átvehetik a vezető helyet. Ezt elősegítheti, hogy a következő években újabb telefongyártók léphetnek be a piacra, emellett pedig a hagyományos óramárkák megjelenésére is számítani lehet.
Az okosszemüvegek egyelőre visszafogott sikert értek el, amiben szerepet játszik a technológia összetettsége és az ebből adódóan jelenleg még igen magas ár, illetve a korlátozott hozzáférés. Ugyanakkor a Google Glass-hez hasonló készülékek előtt komoly jövő állhat, bár nem feltétlenül a lakossági szegmensben, hanem például az egészségügyben, valamint az üzleti szférában. A Berg Insight várakozásai szerint ez a kategória 2019-ra a harmadik legnagyobb lehet a viselhető eszközök között. Tovább gyorsíthatja a viselhető megoldások elterjedését, ha nem csak technológiai eszközökként, de divattermékekként is pozicionálják azokat készítőik. A Google például saját okosszemüvege, a Glass kapcsán összefogott a többek között a Ray-Ban és Oakley napszemüvegeket gyártó Luxottica-val, hogy divatosabb formában és jóval szélesebb körben váljon elérhetővé a termék.
Középpontban a CES-en is
A különböző okoseszközök és az ezekbe épített szenzorok alapvetően alakítják át mindennapjainkat, nem véletlen, hogy a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán és vásárán, a CES-en egy külön kiállítóteret szentelnek az „életstílus technológiának”. Itt mutatják be a hétköznapjainkat is befolyásoló legfrissebb technológia trendeket az oktatás, a család, a fitnesz, az egészség, a gyerekek, az idősek és a viselhető eszközök tematikája köré csoportosítva. Ehhez kapcsolódóan szintén kiemelt figyelmet kapnak a szinte már mindenhol – okostelefonokban, különböző fitneszkészülékekben, ruhákban, játékokban, autókban – jelenlevő szenzorok is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.