Az Európai Bírósági döntése nyomán az EU területén lezárult a Google és a kereskedők vitája a márkanevek használatával kapcsolatban. A mai ítélet kulcsfontosságú, hiszen a Google 24 milliárd dolláros bevételének 97 százalékát a keresési reklámokkal szerzi meg. A kereső ellen az LVMH luxuskonszern indított eljárást.
A többek között a Louis Vuitton luxustáskákat forgalmazó cég azért perelte be a Google-t, mert a cég értékesítette a márkát, amelyet így rivális kereskedők és számtalan hamisító is felhasználhatott. Vagyis ha valaki begépeli a Louis Vuitton szavakat, akkor olyan reklámokat találhat, mint "olcsó Louis Vuitton" vagy "hamis Louis Vuitton". Az LVMH azzal érvelt, hogy a Google ezzel megsérti a márkanevek védettségét – tudósít a Telegraph.
Ráadásul az automatikus kiegészítéseknek köszönhetően akkor is ráakadhat az eladásra szánt hamis termékekre, ha hibásan írja be annak nevét. Az LVMH a francia bíróságon egyszer már győzött egy hasonló ügyben, amikor az ottani bírák kijelentették: jogsértő volt az EBay gyakorlata, amellyel a rosszul begépelt Vuitton szó hatására is az online aukciós portálra irányította a felhasználókat.
A Google most győzelmet aratott az Európai Bíróságon, de ígéretet tett arra, hogy eleget tesz a jogos panaszoknak és nem szerepeltet márkaneveket a reklámok szövegeiben. Igaz, a kereskedők azt szeretnék, ha egyáltalán nem értékesíteni reklámozási céllal a márkaneveket. A keresőcéggel szemben még öt ügy vár az Európai Bíróság döntésére és nyolc kereset kerül majd az amerikai bíróságok elé.
A Google ezzel párhuzamosan, ígéretét beváltva megszüntette a kínai oldalának cenzúrázását. A kínai felhasználók a jövőben a hongkongi, cenzúrázatlan változatot vehetik majd igénybe – közölte a Google a Financial Times szerint. David Drummond, a Google vezető jogi képviselője kijelentette, "nagyon reméljük, hogy a kínai kormány tiszteletben tartja a döntésünket, noha tudatában vagyunk annak, hogy bármikor meghiúsíthatja a hozzáférést a szolgáltatásainkhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.