A Google a Motorola Mobility pénteki záróáránál 63 százalékkal többet, részvényenként 40 dollárt ajánl a Reuters által közzétett nyilatkozat szerint. A Google 12,5 milliárd dollárt fizet ki készpénzben a Motorola mobil eszközöket gyártó üzletágáért. A Fortune szerint a jelentős árprémium azt jelzi, a Google komolyan gondolja, hogy nagy darabot hasít ki az Apple okostelefon birodalmából. A ma bejelentett akvizíció a Google történetének legnagyobb felvásárlása, eddig a DoubleClick online reklám cég szerepelt az első helyen, 3,1 milliárd dollárral, amelyet a YouTube követ, 1,65 milliárd dolláros vételárával.
De nem a csak a Google számára, hanem a tech szektorban is ez az idei legnagyobb bevásárlás, a keresőóriás a Microsoftot előzte meg, amely 8,5 milliárd dollárt fizetett ki a Skype-ért. Az üzleti élet egészét tekintve a Thomson Reuters adatai szerint ez a tizenegyedik legnagyobb felvásárlás 2011-ben. A Google a legfrissebb adatok szerint 39,1 milliárd dolláros készpénzállománnyal rendelkezik.
Larry Page, a Google alapító-vezérigazgatója az akvizícióval kapcsolatos üzenetében hangsúlyozta: a Motorola megvásárlása erősíti a Google szabadalmi jogi portfólióját és ezzel jobb védelmet nyújt "az Apple-éhez hasonló versenyellenes támadások ellen". Page véleménye szerint a Microsoft és az Apple közös erővel hajt végre támadásokat az Android operációs rendszer ellen, ez az üzlet pedig segít semlegesíteni ezeket az akciókat. Page a The Wall Street Journal beszámolója szerint méltatta a Motorola döntését, amellyel pár éve teljes mértékben elkötelezte magát az Android mellett, ez a Google-vezér szerint megalapozta a két cég jó kapcsolatát. Page kiemelte, hogy az Android a jövőben is nyílt forráskódú rendszer marad.
David Drummond, a Google jogi osztályának vezetője határozott igennel felelt arra a kérdésre, az amerikai versenyfelügyelet engedélyezi-e a Motorola Mobility megvásárlását. Megfogalmazása szerint az akvizícióval a Google az Android ökoszisztémát védi, az pedig kifejezetten versenypárti. Drummond nem beszélt a közös cég jogi stratégiájáról, csak annyit közölt: az adásvétel lezárulta előtt a Motorola menedzseli majd a jogi ügyleteket - írja a Business Insider.
Véres szabadalmi csaták
Az Apple jelenleg a duisburgi bíróságon eljárást folytat a Motorola ellen, azt állítva, hogy az amerikai cég megsértette az iPadhez kapcsolódó szerzői jogokat. Az Apple ugyanezen a fórumon már elérte, hogy betiltsák a Samsung Galaxy Tab uniós forgalmazását és ugyanerre törekszik a Motorola esetében is.
Az Apple a múlt évben új posztot hozott létre a szabadalmi perek menedzselésére és a Bloomberg információi szerint hamarosan a Google is ezt teszi majd. A tét az elsőség a mobilpiacon, amely az IHS Global Insight prognózisa szerint idén 34 százalékkal, 206,6 milliárd dollárra növekszik majd. A Google, az Apple és a Microsoft idén eddig 5 milliárd dollárt költöttek szabadalmakra.
Jelenleg az Android a legnépszerűbb okostelefon operációs rendszer, az ezzel üzemelő készülékeket a HTC, a Samsung és Motorola gyártja. Az Apple mindhárom céget megvádolta szabadalmi jogainak bitorlásával. Az Apple az utóbbi időkben egyenesen lopással, illetve termékeinek "szolgai másolásával" vádolja meg riválisait. De nem csak a készülékgyártókat támadják a mobilpiac szereplői: a Microsoft a Google-t támadja az Android miatt, csakúgy, mint az Oracle. Utóbb több milliárd dolláros kártérítés próbál elnyerni azzal, hogy igyekszik bizonyítani: a Google engedély nélkül használta a tulajdonában lévő JAVA programnyelvet.
Az óriások harcában a felállás jelenleg: Microsoft-Apple kontra Google-Intel. Előbbi érdekcsoport nem csak megmutatkozott, de egyszer már le is győzte a Google tábort azzal, hogy 4,5 milliárd dollárért megvásárolta a Nortel Networks szabadalmi oltalom gyűjteményét, túllicitálva a netes óriást. A Google nem tétlenkedett: ezer darabos szabadalmi csomagot vett múlt hónapban az IBM-től. A következő préda az Eastman Kodak ezer darabos csomagja lehet, amelyre az Apple, a Google és az IBM és licitál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.