Januárra akár a 30 százalékot is elérheti hazánkban az ultragyors szélessávú-internet lefedettség, azaz az összes vezetékes szélessávú internet-előfizetések között azoknak a száma, ahol a hálózat és a modem képes valóban nagy, legalább 30 megabit per másodperces sebességre – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) napokban közzétett jelentéséből. A szervezet a dokumentumban ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a tényleges nagysebességű előfizetések száma ennél jóval kevesebb, hiszen a lehetőséget nem mindenki használja ki, aki megtehetné.
Az NMHH adatai szerint a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma decemberben is megközelítette a 2 milliót, és nagyjából 80 ezerrel haladta meg az egy esztendővel korábbit. A másodpercenként 30 megabit feletti internet-hozzáférésre képes előfizetések száma a hatóság gyorsjelentése szerint 29,2 százalékra rúgott 2012 utolsó hónapjában, ez pedig bő 7 százalékpontos gyarapodást jelent egy év alatt.
A szélessávú internet térnyerése azért lehet fontos kérdés, mert számos kutatás szerint nem csak a világháló használatának elterjedtsége, de a kapcsolat sebessége is hatással lehet a gazdasági növekedésre. Hartwig Tauber az ultragyors, otthonokig elérő üvegszálas hálózat (Fiber To The Home, azaz FTTH) fejlesztése mellett kampányoló FTTH Council Europe főigazgatója a Világgazdaság kérdésére korábban elmondta: a szélessávú internet-penetráció növekedésével többek közt a távmunka és a rugalmas munkavégzés terjedése, illetve a szolgáltatások bővítése, és hatékonyabbá tétele révén számottevően növelhető egy gazdaság termelékenysége.
Ezt támasztja alá az is, hogy egyes – magyarországi tendenciákat is vizsgáló - felmérések szerint a szélessávú internet-penetráció 10 százalékpontos növekedése 1,1 százalékkal emeli a bruttó hazai összterméket, ezer új előfizetés pedig 80 új munkahelyet teremt.
Az NMHH adatai szerint egyébként a hazai vezetékes internet-piacon továbbra is a T-Home a legnagyobb szereplő 34,9 százalékos részesedéssel, míg a második helyen a UPC áll 21,9 százalékkal, a harmadik pedig a Digi, amely a piac közel hetedét ellenőrzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.