BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha engedjük, hogy a gyerek a neten vásároljon a kártyánkkal…

A Norton Online Family tanulmány szerint a szülők 77 százaléka állít fel internetezésre vonatkozó házirendet. Ahol bevezették ezeket a szabályokat és a gyerekek követik is őket, alig több mint felüket érte negatív tapasztalat az interneten szemben a szabályszegőkkel, ahol ez az arány 82 százalék volt.

Azok közül a szülők közül, akik megengedték, hogy gyerekeik hitelkártyájukat, illetve bankkártyájukat használják online vásárlásra, 23 százalék ismerte el, hogy gyermeke túlköltekezett. Továbbá a szülők 30 százaléka bevallotta, hogy gyermekük az ő hozzájárulásuk nélkül használta hitelkártyájukat. Azoknak a szülőknek, akik megengedték, hogy gyerekeik az ő online fiókjukon keresztül vásároljanak az interneten, több mint fele (53 százalék) szembesült azzal, hogy gyermekük az engedélyük nélkül tevékenykedett.

A közösségi oldalak rosszindulatú használatának egyik legsokkolóbb példája a "cyberbaiting" jelenség, amikor is a tanulók addig ingerlik vagy zaklatják a tanárokat, amíg azok meg nem törnek, majd az esetet videóra veszik a saját mobileszközeiken, hogy aztán feltölthessék az anyagot az internetre, kínos helyzetbe hozva ezzel a tanárt és az iskolát. Ötből egy tanár már személyesen tapasztalta, vagy ismer olyan tanárt, aki átélte ezt a jelenséget.

Ez nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a tanárok 67 százaléka vallotta, hogy a tanulóikkal való barátkozás a közösségi oldalakon kockázatnak teszi ki őket. Mégis, 34 százalék hozzáadja a baráti listájához a diákokat. A válaszadó tanárok csupán 51 százaléka mondta el, hogy iskolájának magatartási kódexe van arra vonatkozóan, hogy a tanárok és diákok hogyan kommunikálhatnak egymással a közösségi oldalakon. A tanárok 80 százaléka szerint több online biztonságra vonatkozó oktatásra lenne szükség az iskolákban, ezt pedig a szülők 70 százaléka is támogatja.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.