BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két év után először csökkent a Facebook eredménye

Két év óta először fordult elő, hogy csökkenést jeleznek a Facebook fontosabb mutatói az első negyedévben: a tőzsdére készülő közösségi portál hétfőn ismertetett, aktualizált tőzsdei prospektusa szerint a bevétel 6 százalékkal csökkent január-március között az előző negyedévhez képest.

Az egy évvel korábbihoz képest is csak 45 százalékos volt a bevétel-növekedés, viszont a Facebook közönsége nem ehhez van szokva: 2009-2010 között 145 százalékkal, 2010-2011 között 154 százalékkal nőtt az értékesítési árbevétel.

Az adózott eredmény 12 százalékkal lett kevesebb az első negyedévben, mint egy éve: 205 millió dollárt tett ki a tavaly január-márciusi 233 millióval szemben elsősorban a marketing- és a fejlesztési költségek emelkedése, illetve az év eleji időszakra jellemző hirdetési pangás miatt.

A világ legnagyobb közösségi portáljának már 901 millió aktív használója volt március végén, bő ötven millióval több, mint 2011 végén.

A társaságnál április elején közölték, hogy a főként technológiai részvényeket forgalmazó amerikai Nasdaq piacra vezetik be a részvényeket, előreláthatóan májusban. A cég ötmilliárd dollárt vár az elsődleges részvénykibocsátásból, miközben ebben a piaci szegmensben olyan nagyágyúkkal kell megmérkőznie, mint az Apple, a Google, vagy a Microsoft.

Ez lesz minden idők legnagyobb kibocsátása az internetes cégek között azóta, hogy a Google 2004-ben 1,9 milliárd dollár értékben bocsátott ki részvényeket.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.