Van azonban még hová fejlődnünk, mivel az okos telefonok Magyarországon a teljes mobiltelefon-piacnak még kevesebb mint ötödét (18,2 százalék) képviselik, míg Nyugat-Európában már a harmadát. (A múlt év harmadik negyedére vonatkozó felmérések szerint egyébként nálunk összesen 668 ezer új mobil – ebből 122 ezer okos telefon – talált gazdára.)
Az „okosok” menetelése nemcsak a felfokozott vevői igényeknek köszönhető, hanem a szolgáltatók erőteljes érdeke is, mivel ezeket éri meg támogatniuk, a használatukkal generált növekvő adatforgalom révén. Nem véletlen, hogy az operátorok a készülékszubvenciós stratégiájukat is egyre nagyobb mértékben a sokat tudó készülékekre alapozzák.
A T-Mobile-nál ma már az újonnan eladott mobilok 40 százaléka tartozik az okos telefonok kategóriájába – mondja Király István vezérigazgató-helyettes. Tavaly ősszel ez a mutató még nem haladta meg a 20 százalékot. Intenzív eladási kampányt folytatott okos telefonokra a karácsonyi szezonban a versenytárs Telenor és Vodafone is. Utóbbi egy év alatt megnégyszerezte eladásait – tudtuk meg Podhorányi László, vezérigazgató-helyettestől.
A nemzetközi gyártói márkák mellett itthon népszerűek a szolgáltatók „saját” márkás telefonjai is, elsősorban azok kedvezőbb ára miatt. A márkás okos készülékek ára még meglehetősen magas, így az sem véletlen, hogy nálunk ennek nyomán – évi több százezres eladott darabszámmal – virágzik a szürkeimport, sőt a piac bővülésével arányosan növekszik is. Ezekből a forrásokból ugyanis a legtöbb slágermodellt olyan áron lehet megvenni, mint amennyiért a mobilszolgáltató adja két év hűségnyilatkozattal – emeli ki Fauszt Gábor. Hozzáteszi: a szürkeimportból vásárlókat még az sem zavarja, hogy ezekhez a készülékekhez nem jár garancia.
A mobiltelefon-piacon az elmúlt egy évben uralkodóvá vált az érintőképernyő; az okos telefonok 70 százaléka tartozik már ebbe a kategóriába, de a hagyományos készülékek kategóriájában is folyamatosan növekszik ennek aránya, amely most 14-15 százalék.
Ami az okos telefonok operációs rendszer szerinti megoszlását illeti, nálunk még erőteljes a Nokia által képviselt Symbian részesedése, amely még meghaladja a 40 százalékot. Nem így Nyugat-Európában, ahol ez alig több mint 30 százalék. Magyarországon a második legnépszerűbb kategóriát az androidos eszközök képviselik, míg az Apple-féle mobilszoftver csak a harmadik. Ez utóbbi azonban nem a tényleges keresletet tükrözi, ennél nagyobb is lehetne az alma logójú márka részesedése, ha az amerikai gyártó nem lenne ennyire szűkmarkú a magyarországi szállításokkal. Mint ismert, december óta mindhárom hazai szolgáltató árulhatná az iPhone-okat, ha lenne elegendő mennyiség. A karácsonyi szezonra viszont a hazai operátoroknak kevesebb mint tízezres készleten kellett osztozniuk, így alakultak ki a hosszú várólisták.
A telefonpiac alakulásába az elemző szerint a jövőben a korábbinál jobban beleszólhat a Microsoft is, mobilos szoftverével ugyanis egyre több nagy márka szállítja legújabb készülékeit, bár ezek többsége még a drágább, 100 ezer forint feletti kategóriába sorolható.
A tartalompiac is érzi az okosok nyomulását. Magyarországon egy éve még mérhető sem volt, a karácsonyi szezonra viszont már másfél százalék körülire volt tehető a mobilokról kezdeményezett vásárlások aránya a nagyjából 135 milliárd forintos teljes online forgalmon belül – állapítja meg a GKIeNET legújabb jelentése. A tendencia ugyancsak az okos telefonok térnyerésével van összefüggésben. Az autópályadíjak, a lottó, a parkolójegy vásárlásán-fizetésén túlmenően egyre gyakoribbak ugyanis a webáruházak, valamint az ár-összehasonlító oldalak letölthető alkalmazásain keresztül lebonyolított termékvásárlások.
Az okos telefonok részesedése megduplázódott; a készülékkategóriában elsősorban az androidosok taroltak, de keresett volt az iPhone 4, az Apple legújabb modellje is.
A harmadik negyedben a gyártók együttesen 4,3 millió androidos eszközt dobtak piacra, ennek több mint a négyötödét három márka, a HTC, a Sony Ericsson és a Samsung.
A mobil-előfizetők körében egyre kedveltebb ez az operációs rendszer az ingyenesen letölthető alkalmazások és telefonok versenyképes árai miatt.
Az okos telefonok részesedése megduplázódott; a készülékkategóriában elsősorban az androidosok taroltak, de keresett volt az iPhone 4, az Apple legújabb modellje is.
A harmadik negyedben a gyártók együttesen 4,3 millió androidos eszközt dobtak piacra, ennek több mint a négyötödét három márka, a HTC, a Sony Ericsson és a Samsung.
A mobil-előfizetők körében egyre kedveltebb ez az operációs rendszer az ingyenesen letölthető alkalmazások és telefonok versenyképes árai miatt. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.