A gazdasági krízis kirobbanásakor a cégek többsége parkolópályára állította informatikai beruházásait, ezen belül is elsősorban a hardvereszközök beszerzését. Az idei év második felére azonban a világ számos fejlettebb régiójában ismét beindultak a nagyobb léptékű informatikai projektek. Ennek folytán az év egészére mintegy 17 százalékos növekedést várnak az elemzők.
Itthon az üzleti felhasználók PC-vásárlási hajlandósága az elmúlt egy évben nagyjából annyit esett vissza, mint az otthoni felhasználóké, az idén főként a második fél évre várunk javulást – mondja Fauszt Gábor, az IDC magyarországi elemzője. Az év első felében a céges vásárlások elsősorban az asztali gépek szegmensében mutattak némi élénkülést, a munkaerő nálunk ugyanis az európai átlagnál lassabban mobilizálódik, emiatt a vállalatok még mindig nem a hordozható számítógépeket preferálják a beszerzéseiknél. Az asztali gépek szegmense pedig egy alig 30 ezer darabos piaci részt képvisel az időarányos, négyszer ekkora teljes PC-piacból – teszi hozzá.
Az első fél évben összességében 11,2 százalékkal több személyi számítógépet szállítottak a márkaképviselők, mint tavaly ilyenkor, notebookokból 26,5 százalékos volt a növekedés. Még ennél is jobban eladhatók az úgynevezett ultrahordozható típusok, míg a levelezésre, internetezésre kifejlesztett netbookok iránti kereslet jelentősen megcsappant, az idei első fél évben már kevesebbet adtak el belőlük, mint egy éve. A csökkenő érdeklődésnek Fauszt Gábor szerint kettős oka van. Egyrészt az otthoni felhasználók mostanra jöttek rá, mi mindenre (nem) jók ezek az eszközök, másrészt az ultrahordozható, teljes értékű notebookok ára mára versenyképesebb lett, alig 50 ezer forinttal drágábbak a netbookoknál.
A vállalati IT-büdzsék megnyitását ugyanakkor nem igazán ösztönzi, hogy részben a gyengébb forintárfolyam, részben az alkatrészek drágulása és időnkénti hiánya miatt általában is nőtt a számítógépek ára. A memóriaegységek háromszor anynyiba kerülnek, mint egy éve, akkumulátorból és kijelzőkből szűkös a kínálat.
A Gartner elemzői ugyanakkor figyelmeztetnek rá, hogy soha ilyen elöregedett számítógépparkkal nem dolgoztak még a cégek a világon, mint manapság. A cserén spórolók többet költhetnek szervizre, az újabb operációs rendszerekre való átállásnál pedig nagyobb lehet a migrációs költség.
vezérigazgató-helyettes, HP Magyarország
Az év első fele vegyes képet adott, a PC-piac mintegy 10 százalékkal nőtt, a második fél év viszont eléggé kiszámíthatatlannak ígérkezik. Komoly növekedésre nem számítunk, de valamekkora bővülésben bízunk. A döntéshozókat manapság leginkább a bizonytalanság jellemzi, ahol a büdzsé esetleg rendelkezésre is áll, ott is még inkább kivárás tapasztalható. Igaz ez a kis- és középvállalati szektorra, amely még igencsak gyengélkedik, és várja a kormányzati támogatást, a gazdaságélénkítő programokat. Akik vásárolnak üzleti PC-t, számukra az ár-érték arány a legfontosabb.
Majoros Miklós
ügyvezető igazgató, Acer Magyarország
Az üzleti szegmensben végre valami megmozdult, igaz, ezt ma még a konkrét eladási számok növekedésében nem látjuk. A cégek többsége egyelőre figyel, kivár, és próbálja a meglévő hardverállománnyal kihúzni még egy ideig. Az üzleti notebookok vásárlásánál a felhasználók manapság a nagy teljesítmény mellett egyértelműen a hosszú használati időt preferálják. Néha egzotikusnak tűnő extra igényekkel is fellépnek, ilyen a HDMI-csatlakozás. Ez egyértelműen annak a jele, hogy a munkahelyi noteszgépeket haza is viszik, és az otthoni televízióra kötve filmeket is néznek rajtuk rendszeresen.
Szabó Tamás
marketingvezető, Toshiba Europe
A tenderek számának növekedése azt mutatja, hogy az eddig elhalasztott beruházások egy részét a cégek igyekeznek megvalósítani. Az üzleti szektorban a szolgáltatások élénkülése magával vonja a hardverbeszerzéseket is. Az előrejelzések ugyanakkor talán túlzott optimizmust tükröznek. A gazdasági törvények leendő változásai ugyanis sok céget még mindig halasztásra ösztönöznek. Az üzletemberek a könnyű, hosszú akkumulátor-üzemidejű, multimédiás képességekkel is rendelkező laptopokat keresik. A cégek egy részének fontosak a továbbfejlesztett biztonsági funkciók is.
vezérigazgató-helyettes, HP Magyarország
Az év első fele vegyes képet adott, a PC-piac mintegy 10 százalékkal nőtt, a második fél év viszont eléggé kiszámíthatatlannak ígérkezik. Komoly növekedésre nem számítunk, de valamekkora bővülésben bízunk. A döntéshozókat manapság leginkább a bizonytalanság jellemzi, ahol a büdzsé esetleg rendelkezésre is áll, ott is még inkább kivárás tapasztalható. Igaz ez a kis- és középvállalati szektorra, amely még igencsak gyengélkedik, és várja a kormányzati támogatást, a gazdaságélénkítő programokat. Akik vásárolnak üzleti PC-t, számukra az ár-érték arány a legfontosabb.
Majoros Miklós
ügyvezető igazgató, Acer Magyarország
Az üzleti szegmensben végre valami megmozdult, igaz, ezt ma még a konkrét eladási számok növekedésében nem látjuk. A cégek többsége egyelőre figyel, kivár, és próbálja a meglévő hardverállománnyal kihúzni még egy ideig. Az üzleti notebookok vásárlásánál a felhasználók manapság a nagy teljesítmény mellett egyértelműen a hosszú használati időt preferálják. Néha egzotikusnak tűnő extra igényekkel is fellépnek, ilyen a HDMI-csatlakozás. Ez egyértelműen annak a jele, hogy a munkahelyi noteszgépeket haza is viszik, és az otthoni televízióra kötve filmeket is néznek rajtuk rendszeresen.
Szabó Tamás
marketingvezető, Toshiba Europe
A tenderek számának növekedése azt mutatja, hogy az eddig elhalasztott beruházások egy részét a cégek igyekeznek megvalósítani. Az üzleti szektorban a szolgáltatások élénkülése magával vonja a hardverbeszerzéseket is. Az előrejelzések ugyanakkor talán túlzott optimizmust tükröznek. A gazdasági törvények leendő változásai ugyanis sok céget még mindig halasztásra ösztönöznek. Az üzletemberek a könnyű, hosszú akkumulátor-üzemidejű, multimédiás képességekkel is rendelkező laptopokat keresik. A cégek egy részének fontosak a továbbfejlesztett biztonsági funkciók is. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.