Ennek ellenére az üzletben részt vevő fejlesztők bizakodhatnak, növekszik a nem ingyenes szoftverek iránti igény is, ezt az is mutatja, hogy a fizetős tartalomletöltés már most túlmutat a mobilokra optimalizált játékok vásárlásán.
A piackutató becslései szerint három éven belül megháromszorozódhat az ebből származó világméretű forgalom, ez az idén 4,6 milliárd dollárra tehető, 2013-ban viszont már elérheti a 15 milliárdot. Ezen összegek közvetlenül a piacterekhez kapcsolhatók, ezenfelül tavaly a mobil-előfizetők több mint négymilliárd dollár értékben Java-alapú mobiljátékokat is vásároltak a telefonjukra.
Hozzátéve az egyéb zene-, csengőhang-, oplogó- és egyéb letöltéseket, amelyeknek a forrása ugyancsak nem az app store, a mobiltartalom 2013-ban 38 milliárd dollárnyi üzletet jelenthet a piaci szereplőknek.
Alkalmazás-piactérrel elsőként az Apple jelentkezett. Az alma logójú cég az idén jelentősebb felfutásra számít annak nyomán, hogy elkezdi a korábbinál szélesebb szolgáltatói körben árusítani iPhone telefonját. A legutóbbi összesítések alapján 2009 végéig a közel 70 millió iPhone- és érintőképernyős iPod Touch-felhasználó több mint hárommilliárd alkalmazást töltött le, ebből az Apple részesedése eléri a 70 százalékot.
A többi mobiltelefon-gyártónak pedig fel van adva a lecke, előbb-utóbb nekik is érdemes lesz előállni a saját alkalmazás-piacterükkel – vélik a szakértők. Közülük a piacvezető Nokia az Ovi portálon már meghirdette a saját apps programját. A dél-koreai Samsung is stratégiája egyik meghatározó elemének tekinti a saját és harmadik felet is bevonó szoftverfejlesztést és -értékesítést. A BlackBerryt piacra dobó Research in Motion (RIM) is az Apple-fölény kiegyensúlyozására törekszik ezen a piacon. Ezzel kapcsolatban a Google is jó úton jár, de a kritikus tömeg eléréséhez szüksége lesz a többi mobilgyártó erős támogatására.
Az alkalmazások sikerének vagy az esetleges bukásának a titka a hagyományos internethez hasonlóan a kereshetőség. Az eddig piacra dobott mobilos szoftverek száma exponenciálisan növekszik, a fejlesztők pedig erőteljes versennyel szembesülnek.
A mobilalkalmazásokat előszeretettel használják már a cégek is termékeik, szolgáltatásaik és márkáik reklámozására – emelik ki az elemzők. Hozzáteszik: a sort az Apple
piacterén ma is elérhető Carling söröspohár nyitotta meg, amely az iPhone megfelelő mozgatásával feltöltötte magát a habos nedűvel.
Hogy mekkora lehet a piaci potenciál, mi sem támasztja alá jobban, mint hogy a mobil-előfizetők száma tavaly már átlépte a négymilliárdot, ami egyben azt is jelenti, hogy a világ népességének közel a 60 százaléka rendelkezik ilyen eszközzel. Noha a készülékpiac 2009-ben csökkenni kezdett, az okos telefonoké – amelyek az alkalmazások használatára a legalkalmasabbak – a válság ellenére két számjegyű ütemben növekszik. A piackutatók szerint 2013-ban már több mint egymilliárd embernek lesz okos telefonja. Ezek a készülékek egyre több funkciót képesek felvenni ahhoz, hogy a felhasználót eljuttassák a „mindig veled”, „folyamatos kapcsolatban” élményhez.
A mobilpiacon elért sikerek mellett további lehetőséget ígérnek az alkalmazásfejlesztőknek a tábla PC-k és az internetes televízió- és Blu-ray készülékek. VG
Kunos Balázstól, a Samsung hazai mobilüzletágának a vezetőjétől. Mind a weben, mind a mobiltelefonon való hozzáférés a márka Wave okos telefonjának itteni premierjéhez köthető majd, a tervezett időpont június.
A dél-koreai gyártó elsőként az ingyenes tartalmakat teszi hozzáférhetővé Magyarországon a Samsung mobilt használók számára, ez – ellentétben az Apple-ével – nem igényel semmiféle regisztrációt.
Kunos Balázstól, a Samsung hazai mobilüzletágának a vezetőjétől. Mind a weben, mind a mobiltelefonon való hozzáférés a márka Wave okos telefonjának itteni premierjéhez köthető majd, a tervezett időpont június.
A dél-koreai gyártó elsőként az ingyenes tartalmakat teszi hozzáférhetővé Magyarországon a Samsung mobilt használók számára, ez – ellentétben az Apple-ével – nem igényel semmiféle regisztrációt.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.