Nem véletlen a táblagépek iránti nagyarányú lelkesedés, az eszközök értékesítésében ugyanis jelentős üzleti lehetőségek rejlenek. Az elemzők körében még ma is nagyok az eltérések a táblagépekkel kapcsolatos piaci előrejelzést tekintve. Míg az amerikai Gartner szerint az idén közel 55 millió ilyen készülék talál gazdára a világon, ugyanez a mutató a Citigroupnál 35 millió, az FBR Capital Marketsnél ennek a kétszerese is lehet. A Gartner szerint négy év múlva minden tizedik eladott PC a világon táblás technológiájú lesz.
A táblagépek fejlesztőinek egyébként közel tíz esztendőt kellett várniuk a tényleges sikerre, az első példányokat ugyanis a CES-en, még az előző évtized elején mutatták be. Azok az eszközök azonban még a hagyományos hordozható számítógépek táblás változatai voltak, a mostaniak a szórakoztatás oldaláról támadnak, s minden korábbinál mobilabbak. Az új típusok sikeréhez az első lökést az az Apple adta meg, amely egyébként hagyományosan távol tartja magát a Las Vegas-i show-tól, és amelyen mégis mindenki róla beszél. A nagy kihívás, ki tudja legalább megközelíteni az alma logójú iPad eladási számait. Az elemzők szerint még az idén is a táblagéppiac legalább 80 százalékát az Apple mondhatja majd magáénak, főleg, ha tavaszra megjelenik az eszköz ígért második generációja. A legnagyobb kihívók között a Samsungot, a HP-t és a Dellt emlegetik.
A középpontba kerül az idén a 3D-s technológia is, amely azonban igazán tavaly számított újdonságnak a nevadai rendezvényen. A tévégyártók viszont ebben az évben is igyekeznek minél többféle eszközzel kirukkolni ezen a téren, noha még mindig kevés a megfelelő tartalom, illetve drága és nehézkes a 3D-s készülékekhez szükséges szemüveg. A kiállítást megelőző gyártói bejelentések között ugyanakkor már többen is jelezték a szemüveg nélküli változatok bemutatását is, köztük egy magyar cég (részletek a keretes anyagban). A technológia az első évben mindenesetre a vártnál kisebb sikert hozott a gyártóknak, a világon eladott közel 250 millió készülékből alig 3,2 millió volt 3D-s technológiájú. A tévépiac az idén a „dimenzióváltás” mellett az internetkapcsolatra helyezi a fő hangsúlyt, egyes elemzések szerint egy-két éven belül a világhálóhoz kapcsolódó televíziók a teljes piac ötödét képviselik majd. A félvezetőgyártás is újdonságot hoz a piacra. A legnagyobb gyártónak számító Intel legújabb processzorgenerációja, a Sandy Bridge a hírek szerint megoldhatja a digitálisfilm-ipar eddigi legnagyobb problémáját, feltörhetetlen hardveres védelmet képes nyújtani a kalózmásolatok ellen.
A „kütyüipar” fejlesztőinek a fantáziája továbbra is kimeríthetetlen. Az előzetes bejelentések szerint a konyhába is mindjobban betör a vezeték nélküli technológia, az egyik amerikai cég olyan ételhőmérő eszközt mutat be, amely az iPhone-nal bluetoothon lép kapcsolatba. A fitneszipar sem akar lemaradni, az egyik tengerentúli cég a CES-en kívánja piacra dobni a világ legkisebb vízálló MP3-lejátszóját.
A 2008–09-es válságévek után ismét kezd magára találni a világ szórakoztatóelektronikai piaca. Az amerikai szakmai szövetség (Consumer Electronics Association – CEA) és a GfK piackutató előrejelzése szerint az idén az előző évi 873 milliárd dollár után ezen eszközök világméretű értékesítése legalább 10 százalékkal nő, jó esetben akár az 1000 milliárdot is meghaladhatja. Ebből az egyik legnagyobb falatnak számító tévéeladások részesedése eléri a 266 milliárd dollárt. Nagy lesz a kereslet az internetre csatlakoztatható eszközök iránt, ezekből globálisan mintegy 170 millió találhat gazdára 2011-ben.
A cég által bemutatott 3D-mozgókép a világ első, egy időben több helyről szemüveg nélkül nézhető tartalma. Az általuk fejlesztett 3D TV-box pedig alkalmas 3D-s szemüveggel nézhető blu-ray lemezek és élő multimédiás tartalmak valós idejű átalakítására szemüveg nélküli tartalommá.
A magyar cég többek között amerikai leányvállalat alapításának a lehetőségéről is tárgyal a CES-en. A vállalatmenedzsment-szoftverekre specializálódott iPONT 2003-ban alakult, a jelenleg negyvenfős cég 2007 óta foglalkozik háromdimenziós képalkotással.
A cég által bemutatott 3D-mozgókép a világ első, egy időben több helyről szemüveg nélkül nézhető tartalma. Az általuk fejlesztett 3D TV-box pedig alkalmas 3D-s szemüveggel nézhető blu-ray lemezek és élő multimédiás tartalmak valós idejű átalakítására szemüveg nélküli tartalommá.
A magyar cég többek között amerikai leányvállalat alapításának a lehetőségéről is tárgyal a CES-en. A vállalatmenedzsment-szoftverekre specializálódott iPONT 2003-ban alakult, a jelenleg negyvenfős cég 2007 óta foglalkozik háromdimenziós képalkotással. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.