Aggasztó mértékben megnőtt az elmúlt hónapokban a legálisan működő intézmények nevében küldött hamis elektronikus levelek száma. Az újfajta internetes csalás típus, a phishing, azaz adathalászat a közelmúltban jelent meg, és leginkább a bankokat és internetes áruházakat, illetve ügyfeleiket fenyegeti - derül ki a The New York Times összeállításából. A csalás lényege, hogy a felhasználó olyan e-mailt kap, amely úgy néz ki, mint ha egy valóban működő, közismert intézménytől küldték volna. A felhasználót ezt követően a virtuális világ bűnözői egy hivatkozással átcsalják az eredetihez hasonlító, de hamis internetes oldalra, ahol olyan személyes adatok megadására kérik fel, mint a bankkártyaszám, PIN kód vagy különböző jelszavak. Ráadásul mivel viszonylag új fenyegetésről van szó, a felhasználók nincsenek tisztában a veszélyekkel.
A jelenség megfékezésére létrehozott iparági szövetség, az Antiphishing Munkacsoport (APWG) adatai szerint a rosszindulatú elektronikus leveleket kapó felhasználók 5 százaléka válaszol, azaz kiadja bizalmas adatait. Ez több millió károsult felhasználót jelent, hiszen a Gartner piackutató cég adatai szerint eddig mintegy 57 milliónyian kaptak ilyen e-mailt.
Az APWG adata szerint júniusban a legtöbb hamis e-mailt a Citibank nevében küldték ki a csalók a felhasználók megtévesztésére. A második legveszélyeztetettebb szervezet pedig az eBay internetes áruház.
A helyzet komolyságát mutatja, hogy a világ egyik legnagyobb kártyaszolgáltatója, a VISA nyitó oldalán is van egy hivatkozás, amely a rosszindulatú e-mailek veszélyeire figyelmeztet. A társaság éves jelentésében elismerte, hogy komoly, dollármilliárdokban mérhető károkat okozott a cégnek és ügyfeleinek az adathalászat.
A phishing jelentette növekvő veszélyre a biztonságtechnikai ipar szereplői is igyekeznek választ adni. A világ egyik vezető információbiztonsági vállalata, a Trend Micro például olyan megoldást kínál céges felhasználói számára, amely ellenőrzi a kifelé menő internetes forgalmat, és megakadályozza, hogy az alkalmazottak a cég szempontjából kritikus információkat ismert phishingoldalak felé továbbítsanak - mondta el David Perry, a társaság oktatásért felelős globális igazgatója.
A phishing visszaszorításának fontosságát az internetszolgáltatók is felismerték, és igyekeznek megszüntetni a nagyobb biztonsági réseket hálózataikban, amelyeket az internetes csalók megtámadhatnak. A törekvésre már felfigyelt a világ legnagyobb szoftvergyártója, a Microsoft is, amely felajánlotta az America Online-nak, az Egyesült Államok legnagyobb internetszolgáltatójának saját megoldását. A szolgáltató azonban visszautasította az ajánlatot, főként a nyílt forráskódot támogatók nyomására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.