BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új aranyláz a mobilpiacon

Négy év múlva az akkor eladott okostelefonoknak már közel a 28 százaléka lesz alkalmas az érintés nélküli kommunikációra (near-field communication – NFC), ennek egyik fő hasznát a kereskedelem láthatja a mobilos fizetések terén – állapítja meg legfrissebb felmérésében a Pyramid Research jelentése.

Az amerikai piackutató szakértői szerint a nagy mobiltelefon-gyártók zöme már erőteljesen készül erre a korszakra, a jövőbeni modellek többsége várhatóan tartalmazza ezt a profilt.

Ezzel egyidejűleg az NFC-technológiában komoly üzletet látó mobilszolgáltatók a lehetőségek jobb kihasználása érdekében regionális és globális együttműködéseket igyekeznek rá kialakítani. Mindeközben a technológiai ipar és a pénzintézeti szektor nagyvállalatai – élen a Google-lal, a Visával, a MasterCarddal és a Barclayszel intenzíven keresik a profitábilis üzleti modelleket, amelyekkel aktív részesei lehetnek az NFC generálta aranyláznak. Az elemzők szerint ugyanakkor ezek a megoldások mindenképpen igénylik majd az operátorok bevonását is.

Vannak ma még szép számmal kétkedők is az NFC-piac sikerét tekintve. Néhányan felvetik a megfelelő iparági szabványok, illetve a jövedelmező és kellően attraktív üzleti modellek hiányát. Többen hiányolják még a megfelelő végfelhasználói keresletet. Az elemzők optimisták, szerintük a következő egy-két évben a gyártói oldalról hajtva mégis elindulhat az NFC-piac.

Ha már lesz kellő számú készülék a kínálatban, az jobban ösztönzi majd a kiskereskedelmet is az NFC-szolgáltatások nagyobb arányú bevezetésére is. Így aztán nem elképzelhetetlen, hogy 2015-ben már több mint negyedmilliárd NFC-képes mobiltelefont adhatnak el a világon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.