A nyílt forrású legális információk, adatok monitoringozására, gyűjtésére és feldolgozására épülő Competitive Intelligence segítségével a vállalatvezetők jelentős mértékben javíthatják a döntéshozatali mechanizmusaikat. Jobban megérthetik üzleti környezetüket, időben felkészülhetnek a versenytársaik, partnereik, a technikai fejlődés, a termékkínálat, és az ügyfelek világának változásaira.
A Competitive Iintelligence hatalmas, sokszor alig kezelhető mennyiségű belső vállalati, illetve az üzleti környezetből származó információt képes feldolgozni, elemezni, szűrni adott feltételek szerint osztályozni. A belső vállalati kommunikációs rendszer leggyakoribb problémája, hogy adott időben nem áll rendelkezésre a megfelelő információ. A competitive intelligence rendszerek minimalizálják az információhiányt, hisz releváns információt tud gyűjteni különböző forrásokból. Ez lehetővé teszi, hogy az állandó időhiánnyal küzdő legfőbb döntéshozók csakis a fontos információra koncentráljanak. Így helyes döntést tudnak hozni és időt, pénzt tudnak megtakarítani.
De mi a helyzet hazánkban? A magyar vállalatok képesek-e hozzájutni és használni ezeket a korai, intelligens előrejelző rendszereket? A nemzetközi Society of Competitive Intelligence Professionals szervezet egyetlen magyar tagja a Vadász Pál álta vezetett Montana. Egyáltalán nincs szégyenkeznivalónk. Sőt az általunk kifejlesztett Infovadász rendszer nemzetközileg is elismert.
Legutóbb Londonban vettem részt a témában egy konferencián, ahol a világ egyik legnagyobb bankjának az informatikai igazgatóját vette le a lábáról a programunk. Az Infovadász ugyanis nem kulcsszóra keres, mint amit ők alkamaznak, hanem egy intelligens úgynevezett fogalomfa szerint, amely például a szinonim fogalmakat is képes vizsgálni.
Ezen túl a fogalmak belső alapösszefüggéseit is vizsgálja és aszerint végzi el a kiadott feladatot. Mindenkinek megvan az az élmény, hogy ha a Google keresőbe beír egy fogalmat sokezer, esetenként több millió találatot hoz fel a kereső. Ez egy vállalati rendszerben nem megengedett. Ebből is látható, hogy a Competitive Intelligence ma már sokkal inkább a marketing, a stratégia, kicsit a pszichológia és a szociológia meg egyre inkább az informatika (OSINT) interdiszciplináris területe. Vadász Pál úgy látja: a hosszútávú előrejelzési problémákra ma már van magyar megoldás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.