Az elektronikus fizetés is nehezen indul be, a webáruházaknál végzett felmérés szerint az ott vásárlók legfeljebb 4 százaléka fizeti online módon a megrendelt áruk ellenértékét. Ezt a piackutató részben a bizalmatlansággal, részben az ismeretek hiányával magyarázza. Miközben az is baj, hogy a bankok online fizetési rendszerét még a hozzáértők is nagyon bonyolultnak tartják. Bankkártyás fizetést is csak az internetes kereskedők negyede tesz lehetővé.
A piackutató szerint így az idén is inkább az a jellemző, hogy az interneten rendelünk, de a boltban vagy a szállítónak fizetünk. Ezek a tendenciák egyben azt is jelzik, hogy még mindig akkor érezzük magunkat biztonságban, ha előbb eredeti állapotában látjuk a terméket, és csak utána fizetünk. Így nem véletlen, hogy manapság a hazai
e-kereskedők, akiknek a száma lassan eléri a két és fél ezret, sorra nyitják az „offline” boltokat.
Miközben az alacsonyabb árakat is keressük a netes vásárlásokban, a kézbesítés módjának megválasztásánál elfelejtjük, hogy az idő is pénz. Legalábbis a kutatások szerint az utóbbi években jelentősen megnőtt a személyes átvétel aránya a kiszállítás rovására. A GKIeNet felmérése szerint míg 2006-ban a bolti átvétel részesedése 38 százalék volt, 2008-ra ez a mutató meghaladta az 50 százalékot, ezzel ellentétben a kézbesítés aránya 51-ről 47 százalékra csökkent. A személyes átvétel mutatójának növekedése a szállítási költségekkel való spórolással is magyarázható. A termékkörben az idén is a könyv, a ruházat, a számítástechnikai eszközök, az irodaszerek, a taneszközök és az élelmiszer-ipari cikkek vezetnek – sorolja Kis Gergely. Érdekességként megjegyzi ugyanakkor, hogy az elmúlt egy évben megjelent egy újabb árucsoport, a szexuális segédeszközök online kereskedelme. Ez nem meglepő, a téma intimitása miatt hagyományos boltban kevesebben vásárolják ezeket a termékeket. Egyre népszerűbb a szolgáltatások – biztosítás, utazás – netes vásárlása is.
Az év netes kereskedői
Az idén az Év Internetes Kereskedője Díjat a Bookline.hu kapta, Az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedője címet a Bigyoshop.hu érdemelte ki a CIB Bank, az Informatikai Vállalkozások Szövetsége és a Kirowski által életre hívott pályázaton. A Vatera.hu különdíját, Az Év Innovatív Kereskedője címet a NetPincér.hu nyerte el.
Visszaesést semmiképpen sem várunk az idén, sőt, a csoporton belül az inkább a férfiak által preferált Vatera.hu átmenő forgalma a tavalyi 12 milliárd forint után az idén 16 milliárd körül alakul. A főként női termékeket forgalmazó Teszvesz.hué pedig a múlt évi 2,8 milliárd forint után 4,4 milliárdra tehető majd. A felhasználói számra sem panaszkodhatunk, a Vatera.hun az idén regisztráljuk az egymilliomodikat, a Tesz-veszen pedig lassan 900 ezer körül járunk.
Starcz Ákos A Bookline.hu vezérigazgatója
Ez évtől egységes arculattal jelenik meg a cég mind a weboldalon, mind a bolthálózatban. A franchise-ban üzemeltetett bookline-bokszokkal pedig országos hálózatot építünk, ezzel megtakarítás érhető el, mert nem kell szállítási költséget fizetni, de a vásárlónak is kényelmesebb, nem kell a futárhoz igazodni. Törzsvásárlói klubot építünk, shop in shop koncepcióval három webboltot nyitottunk más weboldalakon.
A válság nyomán is nő az árbevételünk, de megtorpant az eddigi növekedési dinamika.
Várkonyi Balázs Az Extreme Digital ügyvezetője
Van válság az interneten is, csak nem olyan mértékű, mint a hagyományos kereskedelemben. Átalakultak a vásárlási szokások, még a szokásosnál is árérzékenyebbek manapság a vevők. A webboltokban továbbra is sok az érdeklődő, de kevesebben vásárolnak, mint korábban. Árbevételünk ennek ellenére az idén is nő, várhatóan 5 százalékkal. Tavaly 20 százalékkal tudtunk növekedni, pe-dig az azt megelőző évben még 35 százalékos forgalombővülést értünk el.
Visszaesést semmiképpen sem várunk az idén, sőt, a csoporton belül az inkább a férfiak által preferált Vatera.hu átmenő forgalma a tavalyi 12 milliárd forint után az idén 16 milliárd körül alakul. A főként női termékeket forgalmazó Teszvesz.hué pedig a múlt évi 2,8 milliárd forint után 4,4 milliárdra tehető majd. A felhasználói számra sem panaszkodhatunk, a Vatera.hun az idén regisztráljuk az egymilliomodikat, a Tesz-veszen pedig lassan 900 ezer körül járunk.
Starcz Ákos A Bookline.hu vezérigazgatója
Ez évtől egységes arculattal jelenik meg a cég mind a weboldalon, mind a bolthálózatban. A franchise-ban üzemeltetett bookline-bokszokkal pedig országos hálózatot építünk, ezzel megtakarítás érhető el, mert nem kell szállítási költséget fizetni, de a vásárlónak is kényelmesebb, nem kell a futárhoz igazodni. Törzsvásárlói klubot építünk, shop in shop koncepcióval három webboltot nyitottunk más weboldalakon.
A válság nyomán is nő az árbevételünk, de megtorpant az eddigi növekedési dinamika.
Várkonyi Balázs Az Extreme Digital ügyvezetője
Van válság az interneten is, csak nem olyan mértékű, mint a hagyományos kereskedelemben. Átalakultak a vásárlási szokások, még a szokásosnál is árérzékenyebbek manapság a vevők. A webboltokban továbbra is sok az érdeklődő, de kevesebben vásárolnak, mint korábban. Árbevételünk ennek ellenére az idén is nő, várhatóan 5 százalékkal. Tavaly 20 százalékkal tudtunk növekedni, pe-dig az azt megelőző évben még 35 százalékos forgalombővülést értünk el.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.