A dán tulajdonosi hátterű társaság az elmúlt két és fél évtizedben folyamatosan fejlesztette tevékenységét, befektetéseinek összértéke meghaladja a 25 milliárd forintot. „Éppen a következetes beruházáspolitikánknak köszönhetjük, hogy viszonylag a jó a válságtűrő képességünk” – fogalmazott az ügyvezető. Ugyancsak fontos ebből a szempontból az is, hogy a jövőre nézve mindig többféle forgatókönyvet dolgoznak ki, így felkészülten tudnak alkalmazkodni az új helyzetekhez. Jó alapot adnak mindehhez a dán anyacég 70 éven át felhalmozott tapasztalatai. Vincze Zoltán példaként említette, hogy az elsők között vezették be Magyarországon a receszszió idején, 2008-ban a négynapos munkahetet, így meg tudták őrizni munkatársi gárdájukat.
A magát a hazai építőipar harmadik legeredményebb cégeként aposztrofáló társaság tavaly 1,8 milliárd forint nyereséget ért el, az ügyvezető reményei szerint ezt az eredményt az idén is meg tudják ismételni. Nagy szerepe van ebben az exportnak, hiszen termékeik döntő hányadát, 90 százalékát külföldön értékesítik. A cégcsoport speciális munkamegosztása folytán a teljes export az anyavállalaton keresztül bonyolódik le, a magyar társaságnak nincs közvetlen kapcsolata az importőrökkel. A legnagyobb felvevőpiac egyébként Németország – mondta Vincze Zoltán.
A belföldi piac az ismert okok miatt kissé visszaesett, a vártnál egy százalékkal lesz kisebb az idei értékesítés. Ám annak fényében, hogy a hazai építőpari cégek némelyike 30-50 százalékos zuhanást kénytelen elkönyvelni, a Velux vezetői megfelelőnek tartják ezt az eredményt is. Mint Őz Beáta, a kft. értékesítési vállalatának ügyvezetője elmondta, termékeikkel igyekeznek folyamatosan alkalmazkodni a piaci igényekhez. Elsősorban tetőfelújítási, ráépítési, renoválási munkákhoz kapcsolódóan kapnak megrendeléseket. Tapasztalataik szerint nő a kereslet a magasabb hozzáadott értéket képviselő, az energiatakarékossági, környezetvédelmi szempontoknak megfelelő termékei iránt. Ezt az igényt egyébként maximálisan figyelembe veszik a termékfejlesztés során, sőt elébe is mennek, új, innovatív kategóriákkal próbálnak előnyre szert tenni a piacon. Ilyen például a szolárkollektorok, illetve az úgynevezett fénycsatorna-termékcsalád fejlesztése. Külföldön pedig a Model Home 2020 projekt keretében már a jövő építészetét gyakorolják, ennek jegyében hat helyen épít és tesztel Európában aktív házat, olyat, amely a beépített megújuló energiára épülő technológiák révén több energiát termel, mint amennyit felhasznál, egészséges belső klímát teremt és szén-dioxid-semleges. A közeljövőben tervezett beruházásokkal a társaság további hatékonyságnövelést kíván elérni, egyúttal bővíti a hőszigetelt üveget előállító üzemét, és korszerűsíti az alumínium és fa alkatrészek gyártását. Mint Vincze Zoltán megemlítette: terveik közé tartozik az is, hogy a cégcsoporton belüli napkollektorgyártás fejlesztését Magyarországra hozzák. A csoport globális fejlesztőközpontja egyébként Dániában van, de sokban támaszkodnak az itteni cég tapasztalataira.
A cégcsoport
A Veluxot 70 évvel ezelőtt alapította Villum Kann Rasmussen dán feltaláló. Ma már a cégcsoport a világ negyven országában van jelen értékesítési és marketing-képviseletekkel, s 11 országban – köztük Magyarországon – folyik gyártási, összeszerelési tevékenység. Nálunk van a csoport egyik legjelentősebb gyártóbázisa. A Fertődön és Fertőszentmiklóson 1986 óta működő és folyamatosan bővülő gyár, valamint a budapesti székhelyű értékesítővállalat együttesen több mint 1000 munkavállalót foglalkoztat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.